ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אושר הקו הבא של הרכבת הקלה בירושלים

קו הרכבת החדש ישחרר את הציר העמוס ביותר בירושלים – ציר בר אילן • צפוי לשפר דרמטית את רמת זיהום האוויר המסוכנת באזור

אושר הקו הבא של הרכבת הקלה בירושלים

משרד התחבורה, עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה י-ם, נערכים לבניית הקו הירוק של הרכבת הקלה בבירה, עם אישורה בתנאים על ידי הוועדה המחוזית.

הקו הירוק הוא שדרת מסילות לרכבת הקלה, ממלחה ותלפיות להר הצופים ומשכונת הר נוף לנווה יעקב. אורכו כ-20 ק"מ והוא בן 36 תחנות. הקו ישרת כ-175 אלף תושבים על התוואי והוא מתממשק למסילת הקו האדום הקיים ולרשת מסילות נוספת שתרשת את העיר. הרשת החדשה תאפשר פתרונות תחבורה בהתאם לצרכי השכונות ויקלו על עומסי התחבורה.

משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם, השקיעו מאמץ בן עשור שנים, כדי לקדם את מערך המסילות שיאפשר הפעלת קווים מותאמים לצרכי הנוסעים ומגוון האוכלוסיות המאפיין את העיר.

שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר כי: "לאור החשיבות שאנו רואים בקידום התחבורה הציבורית בי-ם הוריתי על הקדמת ההשקעות לביצוע הקו הירוק כבר ל-2017 וכן קידום הקו הכחול במהירות האפשר. אנו רואים חשיבות בשדרוג תשתיות התחבורה בבירה - המובילה את מהפכת התחבורה בישראל".

ראש העיר ניר ברקת בירך על האישור: "הקו הוא נדבך חשוב ברשת התחבורה החדשה. הוא יאפשר להסיע יותר אנשים בכל רגע נתון לעבודה וללימודים במהירות, בטיחות ונוחות גדולים יותר. התוכנית תאפשר גם שדרוג המרחב האורבני. היקף התקציב הגדול של הפרויקט יאפשר לשפר את הסביבה, כולל שדרוג מדרכות לרווחת ובטיחות הולכי הרגל, הנגשת תחנות למבוגרים ולאנשים עם מוגבלויות ועוד".

הקו מהווה בשורה בייחוד עבור ציר ירמיהו-בר אילן: עומסי התחבורה כיום על הציר הם מהחמורים בעיר. יום יום מתבצעות בו מאות נסיעות אוטובוסים והעומס אינו מאפשר הוספת קווים. הציר הוא בעל בעיות בטיחות חמורות ומועד לתאונות, עם ערכי זיהום אוויר מהמסוכנים בבירה. שירות הרכבת הקלה, העושה שימוש בטכנולוגיה ירוקה ישפר את המצב, עד ללא הכר.

יודגש שרשת המסילות אינה במקום שירות האוטובוסים לו כבר הורגלו הנוסעים, אלא הזדמנות לשרת את הציבור בצורה טובה יותר, תוך שמירה על הישגי רשת האוטובוסים - כולל חיבור למוסדות חינוך, לאולמות שמחות, אזורי סחר ועוד. תכנית קווי הרכבת מצויה בפיתוח, במקביל לבניית תוכנית שירות אוטובוסים מתואמת.

כך גם ייערכו בדיקות לבחינת עומסי תנועה משמעותיים שעלולים להיווצר ברחובות הסמוכים לציר, ותוכנית הקו מצטרפת לתוכניות תחבורה נוספות לאזור, כולל סלילת כביש חדש, ובניית מסוף לתחבורה בינעירונית באזור הר חוצבים.

מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם, מר נדב מרוז אמר: "אנו נערכים לקראת השלבים הבאים, הכוללים העתקת תשתיות, הכנת התוואי, הנחת מסילות, רכישת קרונות ועוד כך שהדרך לפנינו עדיין ארוכה. בד בבד נמשיך את ההדברות עם התושבים לשם פיתוח תוכנית קווים והסדרי תנועה. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית י-ם ניר ברקת שמכירים בחשיבות וחיוניות פיתוח התחבורה בעיר. כך גם לחברי הוועדה המחוזית וליו"ר הגב' דלית זילבר, שהכירה בחשיבות התוכניות ופעלה לאישורה".
רכבת קלה בר אילן ירושלים קו חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד