י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לוחמים חרדים: צה"ל מקים פלוגה קרבית שלישית לחרדים

בחודש אוגוסט ייערכו ימי עיון למלש"בים חרדים (מועמד לשירות ביטחון), שם יציגו בפניהם את יחידת הצנחנים, את הדרכים להתקבל וכן יבדקו בכשירותם. לקראת סוף השנה, בנובמבר-דצמבר אמור להתחיל הגיוס.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פלוגה חרדית חדשה תוקם בחטיבת הצנחנים קורמת עור וגידים: לאחר שעל פי הנתונים שנמסרו מהצבא - בצה"ל משרתים כיום כ-5,000 חיילים חרדים ביחידות השונות, לקראת סוף השנה, יוצא למתגייסים החרדים, אפשרות נוספת לשירות צבאי עם התאמה צה"לית לחרדים, הפעם כאמור בצנחנים. תוך הגשמת הרצון בצה"ל לגייס לוחמים חרדים.

חטיבת הצנחנים היא החטיבה הסדירה היחידה בצה"ל המוגדרת כחטיבה מוצנחת, מוטסת ורכובה. החיילים מתניידים על גבי האמרים ורכבים מיוחדים אחרים. יכולות אלו משפיעות על המקום והאופן בו כוחות החטיבה פועלים במהלך פעילות מבצעית ובמלחמה. ב'צוק איתן' החטיבה הרגה 141 מחבלים ברצועת עזה.

בשלהי שנת 2015 הבינו בצה"ל כי אין די מקום לשירות עבור החיילים החרדים שמתגייסים, וגיבשו תכנית להקים פלוגה המורכבת מלוחמים חרדים בחטיבת הצנחנים. פלוגה זו מצטרפת לשתי הפלוגות החרדיות הקרביות הקיימות כבר ב'גבעתי', ו'נצח יהודה' בחטיבת כפיר.

בין הפלוגות השונות קיימת תחרות על ליבם של המתגייסים. ובמקביל, גם תחרות בהקמת עמותות שמגייסות כספים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחודש אוגוסט ייערכו ימי עיון למלש"בים חרדים (מועמד לשירות ביטחון), שם יציגו בפניהם את יחידת הצנחנים, את הדרכים להתקבל וכן יבדקו בכשירותם. לקראת סוף השנה, בנובמבר-דצמבר אמור להתחיל הגיוס.

על פי הצפי בצה"ל, כ-50 חיילים שיתגייסו ישרתו במשך כשנתיים כחיילים קרביים, אז יצאו לשנת משימה (לימודים במסגרת הצבאית, השלמת בגרויות, מחשבים וכל תחום אחר), לאחר מכן ישוחררו.

השאיפה היא להגיע לגיוס מאה חיילים קרביים לפלוגות החדשות: 50 חיילים חרדים בחטיבת צנחנים, ועוד 50 לגדוד תומר של חטיבת גבעתי.

כיום משרתים בצה"ל כ-5,000 חיילים חרדים, במקומות הבאים; גדוד החרדי תומר בגבעתי, נצח יהודה בחטיבת כפיר, יחידות הסייבר בחיל המודיעין, תיקשוב, חיל האוויר, חיל הים, רבנות הצבאית, אכ"א ועוד.

גורם בצה"ל הדגיש ל'בחדרי', כי גם בפלוגה החרדית החדשה ישמרו כלל תקנות שחר, הן בכשרות האוכל, הן בהפרדה למהדרין והן בסדר יום של חייל חרדי. מפעם לפעם נשמעים דיווחים של חיילים חרדים המתלוננים כי לא כל הכללים נשמרים.
חרדים בצבא חרדים קרביים חיילים חרדים חרדים צהל חרדים בצנחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד