י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המאבק של ניר • בעל קיוסק, שרוצה לעבוד

ניר, חרדי, בן 40, לא מצא עבודה, עד שיזם עסק מקורי: קיוסק נגרר שמוקם על הכביש ליד אלעד • אבל כעת הרשויות מאיימות עליו בהחרמת העגלה • דוד קורן עם סיפורו

ניר בקיוסק
ניר בקיוסק

זהו סיפורו של ניר, חוזר בתשובה, שכתוצאה ממצבו הכספי ובשל הלחץ שהדביק אותו לקיר, הוא הקים עסק מקורי, במיקום עוד יותר מקורי.

ניר, בן 40, בעל משפחה, עבר אירוע קשה לפני כמה שנים, במהלכו חווה מוות קליני. ניר החלים והשתקם בחסדי שמים, חזר בתשובה, הקים משפחה לתפארת, וניסה את מזלו כעצמאי, בכמה עבודות.

ניר: "ניגשתי לכמה קניונים וביקשתי להקים דוכנים לממכר כלי בית וכדומה. בכל מקום נתקלתי בקיר אטום, בשל חזותי החרדית. גם במקומות עבודה שניסיתי להתקבל, גיליתי קושי רב. אני חסר השכלה אקדמית ומקצוע, וכשכבר מצאתי עבודה, גיליתי שהשכר המשולם על עבודה קשה, בסופר-מרקט למשל, הוא בין 3000 ל-4000 ₪, כשהיום דמי השכירות לדירה שלי הם כ-3000 ₪.

"מחוסר ברירה, ובגלל שבכל היזומות שרציתי לפתח, נתקלתי בקשיים - הקמתי על אם הדרך, בכניסה לאלעד, על הכביש המוליך לראש העין ופתח תקווה, קיוסק נייד נגרר בגודל של מטר וחצי מרובע, ואני ורעייתי עמלים לפרנסתנו ומציעים את מרכולתנו: מזון מהיר וטרי במחירים זולים במיוחד.

מי היו הקליינטים הראשונים? "אנשי מע"צ לאחר מכן אנשי העירייה, משטרת ישראל וחוזר חלילה".

אלא שגם במיקום הנוכחי הוא סובל מהצקות של הרשויות. מאיימים עליו כי יחרימו את העגלה ויגרשו אותו.

אני שואל ניר: אולי היית צריך להעמיד את עגלת הקיוסק באמצע העיר, ליד הגינה.

"אוי, שם זה הרבה יותר גרוע", הוא משיב. "שם הובטח לי כי הנגרר יוחרם ואני מיד אעצר. כאן זה הרבה יותר קל, בשל הבעייתיות של השטח השיפוטי ברוך ה' אני לא מתלונן, עובדים קשה, משרתים את הלקוחות, עושים משלוחים וגם מזכים את הרבים. הנחתי כאן שולחן עם ספרי רבינו, החיילים שעומדים בטרמפיאדה מתיישבים, עושים ברכה, פותחים ספר, וגם מברכים.

"ארגנתי כאן הכל. גנראטור קטן, נטילת ידיים, כסאות, שולחן, מקרר, כריים וגז, וגם מערכת סטריאו המשמיעה מוסיקה חסידית כל הזמן . אין לי תלונות, רק אל תפריעו לי להתפרנס. אל תבואו אלי עם קנסות ומשטרה.

וידאו ותמונות מהקיוסק של ניר. צפו.


























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד