י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עימותים פיזיים בכנסת - זועבי עיצבנה את הח"כים

הפרובוקטרית חברת הכנסת זועבי, קראה לחיילי צה"ל רוצחים והציתה מהומה בכנסת, שבשיאה הגיעה לעימותים פיזים. לפחות שלושה חכ"ים הורחקו מהמליאה

עימותים פיזיים בכנסת - זועבי עיצבנה את הח"כים
מרים אלסטר, פלאש 90

שש שנים אחרי הדיון הסוער במליאה על משט המרמרה, ודווקא כשבישראל מאחים את הקרע עם טורקיה, זה קורה שוב: ח"כ חנין זועבי חוללה בשעה האחרונה (ד') מהומה גדולה במליאת הכנסת, במהלך דיון בהצעה לסדר בנושא הסכם הפיוס עם טורקיה והפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה.

ח"כ חנין זועבי התייחסה להסכם הפיוס ואמרה: "אני עמדתי פה לפני שש שנים, חלק מכם זוכרים את השנאה והעוינות כלפיי, ותראו לאן הגענו. התנצלות למשפחות, של אלה שקראו להם טרוריסטים, התשעה שנרצחו, מתברר שצריך לפצות את המשפחות שלהם. אני דורשת התנצלות לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות כלפיי - חברת הכנסת חנין זועבי, שהסתתם נגדה במשך שש שנים "קראה, כשהיא מתייחסת לעצמה בגוף שלישי. "אני דורשת פיצויים ואני אתרום אותם למען המשט הבא, כל עוד יש מצור, צריך לארגן עוד משטים" הכריזה והתסיסה את המליאה.



הדברים עוררו חמת זעם בקרב חברי כנסת שניגשו לדוכן הנואמים ודרשו להוריד את ח"כ זועבי מהדוכן. חברי כנסת רבים דרשו מח"כ זועבי להתנצל על שכינתה את חיילי צה"ל רוצחים. ח"כ זועבי הגיבה ושבה ואמרה "חיילי צה"ל שרצחו, הם אלה שצריכים להתנצל, אתם צריכים להתנצל". בעקבות זאת סגן יו"ר הכנסת חמד עמאר הוריד את ח"כ זועבי מהדוכן והרחיק אותה מהמליאה.

במהומה שהתעוררה במליאה, היו מעורבים חברי כנסת רבים והיא הגיעה עד כדי עימותים פיזיים. המתגוששים: חברי הכנסת זחאלקה וגטס מול חיליק בר ומיקי לוי. בעקבות המהומה, חברי הכנסת אורן חזן מיקי לוי וג'מאל זחאלקה הורחקו מהמליאה.

ח"כ מייקל אורן הגיב: דמוקרטיה מושתת על ריבונות וזו מושתת על נאמנות בסיסית. בלי אלה דמוקרטיה לא יכולה להתקיים. חברת כנסת שקוראת לחיילי צה"ל רוצחים ממשיכה לקבל משכורת מהכנסת. מישהו מטיל ספק בחיוניות של חוק ההשעיה?
מהומה במליאה זועבי על צהל עימותים בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד