כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ח"כ מיקי זוהר השתתף בישיבת סיעת יהדות התורה: צפוי למשוך את חוק השבת

איש השבת של הליכוד השתתף בישיבת סיעה של יהדות התורה, שם שמע על סירוב הח"כים החרדים, להצעת החוק שיזם, שתביא להתפשרות על הסטטוס קוו בעניין השבת

הישיבה - הח"כים עם מיקי זוהר. צילום: בחדרי חרדים
הישיבה - הח"כים עם מיקי זוהר. צילום: בחדרי חרדים

סיעת יהדות התורה דחתה הצהריים (ד') את הצעת החוק בנושא השבת, שמקדמים חברי הכנסת מיקי זוהר, רחל עזריה, מנואל טרכטנברג ואלעזר שטרן, בנושא השבת. בעקבות ההתנגדות, זוהר הודיע בישיבה כי הוא מושך את ידו מהחוק. על אף שגיבש אותו עם חכי"ם נוספים.

ישיבת סיעת יהדות התורה נערכה תחת ההגדרה 'שלא מן המניין', כדי לחזק את המחאה בנושא התגברות חילולי השבת והפעלת תחבורה ציבורית ברחבי הארץ. ח"כ מיקי זוהר המקדם חוק בנושא השבת ילד עם חברי כנסת נוספים ביקש להשתתף בישיבה ולהציג את החוק המדובר.

הכינוס הדחוף התגבש בעקבות הדיווח בסוף השבוע, על יוזמה של ארבעה חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שמקדמים את הצעת החוק המהפכנית על השבת: אלעזר שטרן, טרכטנברג, רחל עזריה ומיקי זוהר. בפרטי החוק: תחבורה ציבורית בשבת, פתיחת חנויות ושינוי סטטוס קוו.

ח"כ זוהר הציג בצהריים את החוק שיזם. וחברי הכנסת של יהדות התורה שאלו שאלות קשות, שבסימן הודיעו לו כי הם מתנגדים להצעה הזו, שכן היא פורצת את המוסכמות של 'הסטטוס קוו'. זאת בעוד, לסיעת יהדות התורה ישנה מחויבות בהתאם להחלטת מועצת גדולי התורה, לעגן בחוק את ה'סטטוס קוו'.

זוהר לעומת זאת, שידוע כמי שבדרך כלל פועל למען שמירת שבת, ניסה להסביר את טיעוניו בפני החכי"ם לחובה להתגמש. שכן, לדבריו, "למעט חממות חרדיות, המדינה מידרדרת לחילול שבת בכל תחום".

היוזמה שלו, טען, נועדה למנוע זאת. כדוגמא, הציע כי התחבורה הציבורית תופעל על ידי גוי ברכישת כרטיס מראש. לדבריו אותו נוסע שנוסע היום בשבת עם נהג יהודי, ורוכש כרטיס בשבת, לפי הצעתו, יחסוך חילול שבת. הנהג יהיה גוי והוא לא ישלם בכסף. גם לגבי מסחר הציג כמה חלופות.

אך לאחר שחברי הכנסת הודיעו כי הם מתנגדים לחוק, הודיע זוהר בישיבה, כי הוא מושך את ידו מהחוק.

לאחר ישיבת הסיעה, שיגר יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בדרישה שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר הרצליה.

מוזס כתב במכתב "בשבועות האחרונים פרסמה עיריית הרצליה כי בקרוב תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת, שתיסע בצירים המרכזיים של העיר. סיעתנו, סיעת יהדות התורה רואה בהחלטה זו, פרצה חמורה והפרה בוטה של הסטטוס קוו שנשמר לאורך שנים.

"תקנות התעבורה קובעות כי משרד התחבורה הוא האחראי למתן היתרים לתחבורה הציבורית" כותב מוזס, "בכל מקום ובכל שעה, וכל שינוי בלוח הזמנים של קו מסויים או של מסלול נסיעה, נדרש אישור המשרד. לפיכך, אני מבקש בזאת בשם סיעת יהדות התורה, כי תפעיל סמכותך החוקית כשר התחבורה ותאסור על קיומם של קוים אלו בשבת."
חוק השבת מיקי זוהר והשבת יהדות התורה והשבת ישיבה שלא מן המניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד