כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות פריצת חומות השבת בהרצליה בהפעלת תחבורה ציבורית - הוכרזה מחאה ביום שישי

בעקבות פריצת חומות השבת בהרצליה בהפעלת תחבורה ציבורית - הודיע רב העיר על מחאה ביום שישי. חבר המועצה: נמשיך כל שבוע עד לביטול חילול השבת

משה ועקנין. צילום: יח"צ
משה ועקנין. צילום: יח"צ

נפל דבר בישראל: באופן סופי ורשמי, בשבת הקרובה, שבת פרשת קורח, יחלו חילולי שבת ציבוריים ורשמיים בהרצליה, באמצעות הפעלת קווי תחבורה ציבורית. חילול השבת במרחב הציבורי מהווה הפרה חמורה של הסטאטוס קוו במדינת ישראל והחשש הגדול הוא כי בעקבות הרצליה, רשויות נוספות בדרך ומתכננות הפעלת תחבורה בשבת.

בהוראת המרא דאתרא הגאון הרב יעקוביץ, רב העיר הרצליה וכלל רבני הקהילות, רבני השכונות ואנשי הציבור בעיר, תתקיים עצרת מחאה גדולה ברחבת בית כנסת הגדול, רחוב סוקולוב פינת בן גוריון, מרכז העיר הרצליה. ביום שישי הקרוב פרשת קורח.

הרב קבע כי תתקיים מחאה ולא הפגנה, בשל אופי העיר ותושביה החילונים. כמו כן, קבע הרב, שהמחאה תתקיים ביום שישי ולא בשבת - שכך יוכלו להשתתף בה בהסעות ורכבים, מאות תושבי העיר שומרי השבת בהרצליה, מכל רחבי העיר.

בהודעה שהפיצו עסקני העיר נכתב "חשיבות עליונה לנוכחות מלאה של כל יהודי שהשבת חשובה ויקרה לליבו. זוהי עת שליחות חשובה עבור עם ישראל כולו. הקהל מתבקש להגיע עם ספר תהילים. לוח הזמנים למחאה: 14:00 בדיוק תפילת מנחה. 14:30 עצרת מחאה, 15:00 סיום.

חבר מועצת העיר הרצליה מטעם ש"ס משה ועקנין אומר לבחדרי חרדים: "אנו כואבים את המצב שהגענו אליו, ומנסים בכל דרך אפשרית העומדת לרשותינו, למנוע תחבורה ציבורית בשבת באופן חוקי, ולבטל את הפרת הסטטוס קוו שנשמר במשך שנים בהרצליה שהיא עיר חילונית, אך עם זאת היחסים בין הציבור הדתי-מסורתי והחרדי, לציבור החילוני, הם יחסים טובים וחיים זה לצד זה באהבה רבה, וחבל שדבר זה יגרום לקרע בין האחים.

"פנינו", ממשיך ועקנין "הסיעות החרדיות לראש העיר, אך הוא שבוי בידיים של הקואליציה החילונית שלו. אני קורא לחברי הכנסת החרדים ולשרים במפלגות החרדיות לתת את דעתם בנושא, ושיפעלו בכל כוחם למנוע פירצה זו, כיוון שהיום זו הרצליה ומחר זה יגיע לפתחם.

על המחאה, הוא אומר ל"בחדרי": אני קורא לציבור להגיע בהמוניו, ולשדר אחדות על קדושת השבת". לדבריו: "אנו צפויים להפגין כל שבוע עד שתופסק התחבורה הציבורית בשבת".

כזכור בהודעה שהפיצה העירייה לפני מספר שבועות נכתב כי "עיריית הרצליה תפעיל החל מהשבועות הקרובים, שירות הסעות בשבתות ובחגים, ללא עלות, החל מיום 1.7.16, בין השעות 16:00-8:00. כך יוכל כל מי שמבקש לבלות בקיץ בים, בפארק, באיזורי הבילוי או להגיע למרכז הרפואי, לעשות זאת בדרך קלה".

"ההסעות ייצאו בכל חצי שעה, ועבור אנשים עם מוגבלות, יגיע בכל שעה עגולה מיניבוס נגיש שניתן יהיה לעלות עליו עם כיסא גלגלים. 'קו הקיץ' יעבור בצירים עירוניים מרכזיים בלבד, לא דרך השכונות וללא כל הפרעה לציבור". ראש העיר משה פדלון אמר כי "עיריית הרצליה מבקשת לאפשר לכלל התושבים, גם מי שאין ברשותם כלי רכב, להגיע בנוחות ובקלות אל איזורי הבילוי והפנאי".

בתוך כך, לאחר ישיבת סיעת 'יהדות התורה' בצהריים בעניין השבת, שיגר יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, דרישה שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר הרצליה.

מוזס כתב במכתב "בשבועות האחרונים פרסמה עיריית הרצליה כי בקרוב תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת, שתיסע בצירים המרכזיים של העיר. סיעתנו, סיעת יהדות התורה רואה בהחלטה זו, פרצה חמורה והפרה בוטה של הסטטוס קוו שנשמר לאורך שנים.

"תקנות התעבורה קובעות כי משרד התחבורה הוא האחראי למתן היתרים לתחבורה הציבורית" כותב מוזס, "בכל מקום ובכל שעה, וכל שינוי בלוח הזמנים של קו מסויים או של מסלול נסיעה, נדרש אישור המשרד. לפיכך, אני מבקש בזאת בשם סיעת יהדות התורה, כי תפעיל סמכותך החוקית כשר התחבורה ותאסור על קיומם של קוים אלו בשבת."
הפגנות שבת בשישי תחצ בשבת בהרצליה משה ועקנין הרב יעקבוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד