ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מה הגיב האדמו"ר עם המחשב, לראש הישיבה על ילדי צרפת

הגאון רבי אליהו בער ואכטפוגל, ביקר בבית האדמו"ר מקאלוב - שנאלץ בשל מחלה נדירה, לתקשר באמצעות מחשב • ומה היה ננושא השיחה?

האדמו"ר וראש הישיבה מתקשרים באמצעות המחשב (באדיבות המצלם)
האדמו"ר וראש הישיבה מתקשרים באמצעות המחשב (באדיבות המצלם)

המאבק על ילדי צרפת: הגאון רבי אליהו בער ואכטפוגל, ראש ישיבת זכרון משה בסאוט פלסבורג, ערך ביקור מיוחד בבית האדמו"ר מקאלוב - מייסד הקרן להצלת ילדי העולים מצרפת - לחינוך תורני, והזקוק לרחמי שמים מרובים בשל מחלה נדירה.

האדמו"ר המשותק מתקשר עם הסובב באמצעות אישוני עיניו ומסך מחשב הסמוך אליו.



הגרא"ב ואכטפוגל סיפר לאדמו"ר: "אחד הפילונתרופים רצה לתרום מאה אלף דולר לישיבה - אמרתי לו שייתן לקרן לילדי צרפת שהקים הרבי, כי זה בנפשו". הרב ואכטפוגל הציע גם עזרה מעשית בהמצאת אברכים כפעילים להצלת ילדי צרפת.



ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השיחה כתב האדמו"ר על גבי המסך, אודות גודל המצווה של הצלת יהודי צרפת, שהיא זכות עצומה. ראש הישיבה בירכו, שבזכות זכויותיו הגדולות יקויים בו הפסוק "ולא למראה עיניו ישפוט", שיוכלו לזרוק את המסך "שהאדמו"ר לא ייאלץ לכתוב לפי הבטת מראה העיניים", אמר.



גם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שייסד ביחד עם האדמו"ר מקאלוב את הקרן לילדי צרפת, נפגש עם ראשי החינוך העצמאי ביניהם אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, שמסר לאדמו"ר דו"ח מפורט על הפעולות למען ילדי צרפת.

האדמו"ר פנה לסורוצקין וסיפר לו על הישיבה באקס-לה-בן בצרפת, לה התיר הרב מבריסק לשלב לימודי חול, כדי למשוך יהודים רחוקים מהיהדות לחינוך תורני. האדמו"ר טען שלדעתו המצב בקרב יהודי צרפת דומה ויש להקים עבורם ישיבות עם לימודי חול.
קאלוב ילדי צרפת הרב וואכטפוגל מאה אלף דולר מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד