כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרבנים הראשיים והח"כים לראש הממשלה: "לא תהיה שום פשרה בכותל"

במהלך הפגישה היום של הרבנים הראשיים וראשי הסיעות החרדיות בכנסת, ציטטו השרים ליצמן ודרעי את החלטות מועצת גדולי וחכמי התורה, נגד כל פשרה בסוגיית הכותל • מנדלבליט הציג את הסכנה מפסיקות בג"צ וביבי הודיע על המשך ההידברות

בכניסה לפגישה היום
בכניסה לפגישה היום

הרבנים הראשיים לישראל וראשי שס ויהדות התורה הודיעו בפגישתם היום לרה"מ נתניהו, על דרישתם למניעת כל הכרה ממשלתית ברפורמים

הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ רבי יצחק יוסף, והרב דוד לאו יחד עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו״ר ועדת הכספים משה גפני, נועדו הערב עם ראש הממשלה נתניהו והיועהמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפגישתם הבהירו הרבנים הראשיים את עמדתם נגד כל מתן דריסת רגל לרפורמים, ובפרט בכותל המערבי כמקום המקודש לעם היהודי לדורותיו.

ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר ברפורמים, וכי הם עומדים על דעתם שלא לאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי.

הנציגים חזרו על החלטות מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא, וכי היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לנגוס בקדשי האומה בכל דרך.

בסיכום הדיון הודיע רה"מ כי ימשיכו ניסיונות ההידברות בין הצדדים במטרה להגיע לפתרון אפשרי, נוכח האתגר המשפטי, בשל עתירות שונות התלויות ועומדות בבג"צ וכי הנציגים והרבנים יעודכנו במהלכים הננקטים למתן מענה משפטי בנושא.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הבוקר, הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי דוד לאו והגאון רבי יצחק יוסף, זומנו לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא משבר הכותל המערבי.

עימם גם זומנו ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני

הפגישה החלה סמוך לשעה 5 אחר הצהריים, כשהרבנים הראשיים מתייצבים לצד חברי הכנסת, בלשכת ראש הממשלה. הישיבה נמשכה כשעתיים והסתיימה קצת לפני השעה 7.

כזכור, בתחילת השבוע הצהיר השר ליצמן בראיון בקול ברמה כי יתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו ואף איים כי במידה ובית המשפט העליון יתערב בנושא - לא יהיה מנוס מלחוקק חוק עוקף בג"צ. "יש לנו סטטוס קוו. על זה חתמנו. אף אחד לא יכול לערער על זה - גם לא נתניהו. אם בג"צ יתערב נצטרך לחוקק חוק נגד הבג"צ".

הסאגה חזרה לסדר היום לאחר שלפני כשלושה חודשים, מתווה הכותל הרפורמי 'התפוצץ' בעקבות לחץ חרדי - וראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ראש לשכתו דאז דוד שרן, שמונה בינתיים לתפקיד מזכיר הממשלה, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניו בתוך 60 ימים המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע. בינתיים הצדדים לא הגיעו להבנות.
נתניהו חכים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד