י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסתת הזוועה של זועבי? זה טוב לחרדים

לראשונה יש הסכמה מקיר לקיר כמעט, של הפרלמנט הישראלי, שבג"צ טעה כשהתיר לזועבי להתמודד על מקום בכנסת • אולי עכשיו יבינו גם אותנו

יצחק שיינפלד
יצחק שיינפלד

ח״כ חנין זועבי עשתה היום שירות עצום לציבור החרדי. היא כינתה במליאת הכנסת את חיילי צה״ל, רוצחים.

המליאה געשה, רעשה והתפוצצה. ידיים הונפו, קללות הושמעו, היו״ר לא הצליח להשתלט. שיא-שפל חדש בכנסת ישראל.

ח״כ מכל הסיעות והמחנות ״נשבעו״ שמקומה של חברת הכנסת הפרובוקטיבית ייעדר מהמליאה, אולי עוד בכנסת הנוכחית. לדבריהם: הדבר יוסדר בחקיקה מיוחדת ואולי אישית, ש״תעקוף״ את החלטת בג״ץ, שבניגוד להחלטת ועדת הבחירות הארצית, ״הכשיר״ ונתן לגיטימציה לכהונתה של הח"כית ה״לעומתית״ וסיעתה בל״ד, שעושים במעשיהם, עוול נורא לכלל ערביי ישראל.

נפל דבר במדינת ישראל: הכנסת התאחדה נגד הבג״צ״. אולי לראשונה בתולדותיה. לדעת הכל, כולל נציגי חלק מסיעות האופוזיציה. לטענת רוב חברי הבית, הבג״ץ טעה, טועה ומפרש את הדמוקרטיה הישראלית לרעתה. הוא מספק בידיים תחמושת לאויבי ישראל, שמצטטים אמירות של ח"כים ישראלים. בג״צ ״הקדיח את אמינותו״ ו״הטריף״ את תבשילו, בכך שאפשר בהחלטתו הנתונה במחלוקת, את כהונתה של ח״כ זועבי, ומשכך גם את האמירות הקשות והבוטות, של זועבי בכנסת ובאמצעי התקשורת.

זועבי מסתתרת מאחורי החסינות הפרלמנטרית ומרשה לעצמה לפגוע, אפילו בציפור הנפש הלאומית - חיילי צבא ההגנה לישראל. זועבי, תחת כסות של ח״כ מלבה יצרים שחיש מהר הופכים בידי האוייבים למעשים, ועלולים לגבות חיים ודם ח״ו.

היום, נפער סדק בהתייחסות הכלל ציבורית-ישראלית להחלטות הבג״צ, מצד רוב מנינו של הציבור הישראלי, על כל הבדלי הגוון, מוצא, דעה, השקפה ומפלגה. ההצדקה האוטומטית לפסיקותיו התמוגגו ןהתמוססו.

בשיקול הדעת של בג״צ ככגוף מחליט עליון, ושל שופטיו כיחידים. הוטל ספק ויותר מכך. המחוקקים החליטו לקחת את החוק בידיים, כי לכך נבחרו.

גם גם, זועבי, הודחה בבחירות הפנימיות שנערכו במפלגתה לפני מספר שבועות, ממקום ריאלי לכנסת הבאה. מתברר שגם שם הבינו שהיא עושה להם ״שירות דב״. בצר לה, היא מנסה ליצר לעצמה ובעצמה ״כותרות״ וסנסציות שיבטיחו לה מעמד בכיר בקרב שונאי ישראל ואויביה. היא לא תהיה הראשונה. הלוואי אחרונה.

שופטי בג״צ, ברצונם להגן על השיח החופשי, שהוא נשמת ורוח אפה של הדמוקרטיה היחידה במרחב. נתנו לה בדיעבד, כר פורה למעשים ואמירות פוגעניות.

זועבי, כמועמדת לכנסת הנוכחית, התחייבה לפניהם בכתב, בכתב ההגנה שהגישה, שלא לומר או להסית. החבל הארוך ללא פרופורציה שזועבי קיבלה משמש היום את המחוקקים, להלקאת אלו שישבו בדין וטעו לדידם. לא עוד.

הציבור החרדי שסובל וחוזר ונפגע״ מהחלטות הבג״צ בשלל נושאים, חייב לזועבי תודה. כי הסדק שפערה, והאמינות שסתרה לשיקול הדעת של בג"צ, שהועמד לדיון פומבי מצד רוב רובו של הפרלמנט הישראלי. עושה לציבור החרדי רק טוב.
חנין זועבי בגץ חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד