י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך תראי מלכה לכבוד שבת

מי שטרחה בערב שבת תראה הכי יפה בשבת • איך האיפור יחזיק מעמד עד צאת השבת והעור שלכן ימשיך לנשום • המאפרת אסתי גרנובסקי מגישה טיפים ביופי של טור

כך תראי מלכה לכבוד שבת



אתן לבטח מכירות את המצב שאתן עומדות מול המראה ואומרת לעצמכן: 'הלוואי שהאיפור יחזיק מעמד יום שלם'. מהבוקר, בדרך לעבודה, כשחוזרים הביתה לילדים, לסידורים ואם אפשר אז למה שלא יחזיק מעמד אפילו לחתונה אליה הוזמנתן.

אז מה הסוד שגם בערב האיפור יראה רענן וזוהר כאילו זה עתה התאפרת, ואיך שומרים על איפור נכון בכל ימות השנה. מזג האוויר אוהב לתעתע בנו והעור שלנו צריך להתמודד עם קור וחום, לחות ויובש, אבל אנחנו רוצות לתת לעור שלנו את המראה החלק והלחות לו הוא זקוק.

אנסה להציג בפניכן טיפים וסודות לאיפור נכון, כי לעיתים איכות המוצרים לא כל-כך חשובה כמו הצורה בה הנחנו את האיפור על העור. לפעמים אם מתאפרים בדרך נכונה, אפשר לחסוך בחומרים.

בסקירה הנוכחית ארצה לעסוק באיפור לשבת. סוגיית האיפור בשבת כבדה ומסובכת. לא ניכנס כעת לצדדים ההלכתיים המתירים איפור באבקה, אך לא בקרמים או לאלו האוסרים זאת. גם לא נעסוק בשאלה האם מותר להסיר איפור בשבת.

מה שברור הוא שגם מי שאינה מתאפרת ביום-יום, לכבוד שבת המלכה היא תעשה זאת. גם מי שאינה יוצאת ממפתן ביתה בלי איפור בכל ימות השבוע, לכבוד שבת המלכה היא תרצה להשקיע יותר. מי לא רוצה להראות יפה ליד המלכה. וכבר דרשו חכמים: מי שטרחה בערב שבת, תראה הכי יפה בשבת.



טיפים לשימוש נכון

איפור לשבת הוא לא איפור כלה. אתן לא חייבות להעמיס את כל תיק האיפור שלכן על הפנים לכבוד שבת. לא רק שלא תרגישו בנוח עם עומס חומרים על העור, אם תשאירו אותם על העור עד מוצאי שבת, לא בטוח שהעור יסלח לכן. תנו לו לנשום. מייק-אפ ששוכב על העור לאורך זמן, למשל, סותם את הנקבוביות בעור וגורם לו להראות עייף ונפול.

מומלץ להשתמש בחומרים שאינם מכבידים על העור, כמו צלליות משי, מעט סומק ועיפרון לקו העיניים ולשפתיים. גם שפתון או גלוס יעשו את העבודה כמו שצריך ויתנו לעור שלכן לנשום.

על הצבעים שכדאי להשתמש בהם ארחיב בהזדמנות אחרת בעז"ה. כעת אנסה להתמקד בטיפים לשימוש נכון בחומרים שאתן מכירות וכדאי להשתמש בהם לכבוד שבת.

עיפרון לתיחום העין: לפעמים שורט את העור. כדי להימנע ממגע ישיר שלו עם העור וכדי שהתיחום יהיה חלק ויפה, כדאי למרוח לפני כן קונסילר מעל העפעף ומתחתיו. הקונסילר שומני ולכן מאפשר לעיפרון להחליק בקלות ולא לפצוע את העור.

אם תרצי לקבע את העיפרון כדי שיהיה עמיד יותר ושגם יראה טוב יותר, אפשר למרוח צללית מעל העיפרון. דרך נוספת לתיחום העין היא למרוח איילנר פלואיד בשביל הפנימי (התחתי של העין) ולעשן בעזרת צללית כהה.

אגב, אם אתן סובלות מדלקות או רגישות ויובש עיניים, כדאי להימנע מאיפור החלק התחתון של העין. במקרה כזה, מומלץ איפור מעושן בחלק העליון כדי להדגיש את מראה העין.

• אסתי גרנובסקי היא מאפרת מקצועית, בוגרת סטודיו עדה לזורגן ובית האיפור של ורד ספיבק 052-6476605

אשמח לענות על שאלותיכן ולהרחיב בהן במאמרים נוספים. [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד