כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפה: פרשת המשגיח 2 - מה קרה ברכב?

עוד בלייבל'ה: שידוכים בהשראת אקסטזי, סגן ראש העיר שהתעלף וראש העיר הנוזף • את מי הרב מאזוז התקשה לזהות בבית חכם שלום? • מה שאל הרבי מבעלזא את המשב"ק הנאמן? • והיכן נתן שוומנפלד את קולו ברמה? • וכל זה בקושי פרומו

חשיפה: פרשת המשגיח 2 - מה קרה ברכב?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בית האבל
מעל כל אירועי השבוע האחרון, האפילה פטירתו המעציבה של הרבי של המדור, אהוב על הכלל והפרט, מנורה הטהורה, שבעת הקנים, אור הבהיר, כ"ק מרנא אדמו"ר מזלאטשוב זצוקללה"ה, מי יתן לנו תמורתו, תורה תורה חגרי שק והתפלשי בעפרים.

לייבל'ה מציין בזאת את היוזמה המבורכת שהחלה בקבוצת הווטסאפ 'המושכים בחוטים', הקבוצה ממנה פרץ שמו של הרבי לתהילה בעולם, להנציח את שמו וזכרו הטהור בכתיבת ספר תורה, כאשר עד כה נאסף רוב הסכום הנדרש לכך וכבר הוחל במגעים עם סופר סתם יר"ש, בריכוזו ובניצוחו המסור של החסיד הנאמן מוישה ויסברג.

ומאבל לאבל: במסע הלווייתה של הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לנשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, נצפו יו"ר ש"ס הארצית אריה דרעי ויו"ר ש"ס המקומית צביקה כהן עומדים תחת השמש הקופחת יחד עם אלפי המלווים. ללייבל'ה נודע כי בסוף ההלוויה התייבש האחרון מחמת חוסר נוזלים והובהל לבית החולים. לייבל'ה נשם לרווחה רק כעבור מספר שעות, כשצביקה שוחרר מבית החולים ושב למלחמת האפליה מול מנהלי הסמינרים לקראת שנת הלימודים הקרובה.



ומי שהפתיע את כולם בבוקר ראשון והגיע לנחם הוא ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגאון רבי מאיר מאזוז, שנחת באוהל האבלים ללא תיאום מוקדם. לייבל'ה התלווה ביראת כבוד לניחום, שמע את בנו של חכם שלום מבקש מראש הישיבה לעבור לנחם גם אצל הנשים, ולסיום היה עד לדו שיח משעשע. היה זה כששמשו ומקלו של חכם שלום, מאיר פנחס, ניגש לרב מאזוז להיפרד ואמר "אני מודה לכם שניחמתם וחיזקתם", חכם מאזוז הסתכל אנה ואנה בתימהון, ושאל את השאלה הבלתי צפויה – "מי אתה?" לייבל'ה בטוח שאלי ישי שליווה את הרב עדכן אותו מיד.

וממשב"ק אחד למשנהו: החתן מאיר עמר, עוזר הראשון לציון הגר"י יוסף, תועד הבוקר בתפילה בקבר מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לקראת חתונתו הערב באולמי האצולה באשדוד.



ועוד בענייני משב"קים: ר' יהודה חזן, מקורבם של גדולי ישראל ומי שאמון על ממלכת הרבנים בש"ס ואף פיקד על כניסתם של גדולי ישראל במהלך ה'שבעה' (והאזין לשיחתם של תלמידי חכמים הצריכים לימוד), נצפה משוחח עם הרבי מבעלזא במעלית. לייבל'ה קיבל מידע כי האדמו"ר הסתקרן לדעת מדוע בחרו האבלים לשבת במבנה ברמות.



ואפרופו בעלזא, בתחילת השבוע הגיע שר החינוך לבקר במוסדות 'בית מלכה' של החסידות – שם התקבל בכבוד מלכים. לייבל'ה שהקדים והתייצב לכבוד השר, הספיק לתעד את בנות בעלזא הכשרות מציצות מבעד לחרכים וממתינות בציפיה דרוכה לזיו קדשו של בנט.

בית המשתה
ומכאן לסיכום מקוצר ומתומצת בכמה מאות מילה של אוסף השמחות השבועי הנרחב: תחילה בליל שישי האחרון באולם קראון פלאז'ה, שם נישא החתן דנן שלומי גיל מעיתון 'משפחה' לבת גילו, באירוע בו נכחה כל צמרת העיתון, נציגים ממאה שערים (יואליש קרויס) שובו בנים (בני מחלב) והמשרד לבטחון פנים (נפתלי זאבי). מילא זה, לייבל'ה זכה לשבת סמוך ונראה למחבר כפולת העמודים אריה ארליך ולהתענג על שירתו רוויית הרגש, עד כדי שהחמיץ את חתונת בנו של סגן שר האוצר איציק כהן שנערכה במקביל. מצד שני גם גפני הבריז, אז לא נורא, תמיד לייבל'ה יכול לטעון ששלח את שלומי פולק וירח טוקר למלא את מקומו.

וביום ראשון, שמחת נישואיו של איש 'שובו בנים' העיתונאי נתן רבני המכונה מני קרויס, שנחגגה באולם גן ההדסים בקרית ספר. לאירוע הגיעו כל יוצאי, בוגרי ותלמידי קווי הנייעס, ביחד עם נציגות מורחבת של אתר הבית, הופעות אורח של ישי לפידות ודובהל'ה הלר ועוד כהנה וכהנה.

אבל כל זה היה רק פרומו לאירוע המרכזי של השבוע, שמחת הבר מצוה לבנו הגדול של החזן דובהל'ה הלר דלעיל ושל אשת היח"צ שושי הלר, שנחגגה ביום שני במשהו שקורא לעצמו אולם שמחות ברחוב ירמיהו בירושלים. רשימה חלקית של המשתתפים: רבה של מגדל העמק הרב גרוסמן, רב הכותל הרב רבינוביץ', חברי מועצת העיר ירושלים הסגנים יוסי דייטש ויצחק פינדרוס, החברים אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן ונחמניאל סבן, נציגי 'שלומי אמונים' יענקי ברגר וחונא דייטש, איש ארץ ישראל השלמה ברוך מרזל, העיתונאים והאסטרטגים אברמי קרויזר, יעקב איזק, מנכ"ל קו עתונות יעקב פרידמן, נציג מקור ראשון מענדי גרוזמן ושדרן קול ברמה דודי שוומנפלד, שגם נתן הופעת אורח.



ובפאתי האולם, הסתודדו להם שעה ארוכה יועץ המחוז החרדי במשרד החינוך ארי גלהר עם רל"ש ראש הממשלה לשעבר גיל שפר.



ואותו גלהר רשם השבוע הישג נוסף כשהביא לסיומו הזמני את הסכסוך הסמוי בין יו"ר ועדת הכספים ומשרד החינוך, כשנפגש עם גפני ואנשי לשכתו לשיחת פיוס. ללייבל'ה נודע כי גלהר החמיא לגפני על מערך הדוברות המשובח שלו וסיפר כי במשרד טוענים שההיכרות של גפני עם החינוך הייתה יכולה להעניק לו את המנכ"לות. בסיום השיחה הצטלמו בני החבורה סלפי, כשמשה גפני מסדר את הצווארון ומתאים את עצמו למצלמה.

הפינה המוניציפאלית
בכינוס ועדת הכספים האחרונה ביום חמישי בעיריית ירושלים, נרשמה אחדות חרדית מקיר לקיר כשנציג 'עץ' חיים אפשטיין הצטרף להצבעה נגד המנ"דים למוסד 'חכמי לב', אולי בזכות הצמוד שלו ישעיהו וויין, שנצפה מתעד את האירוע כולו בוידאו.



אבל זה היה רק פרומו לקראת האחדות הגדולה, יומיים של נופש בים המלח לחברי מועצת העיר ירושלים בראשות הראיס ניר ברקת שנרשמו בתחילת השבוע. לייבל'ה יודע לדווח על קירוב לבבות משמעותי ועל ציור מיוחד במינו שקיבל ראש העיר הנערץ.



ועוד אחד מכיכר ספרא, העסקן המקומי נפתלי זאבי נצפה מקיים בעצמו 'עשה לך רב'.



ואילו הדובר המסור של אלעד חיים לוריא, נצפה השבוע בתחנת אוטובוס מול שלושה קופים משוחח עם משה סעדון, ראש סניף איחוד הצלה באלעד, על עניינים העומדים על הפרק שאותם לייבל'ה מקווה לחשוף בקרוב.



ומשהו לא טוב עובר על זייברט מאז עלתה 'מעדני זהבה' בלהבות: במפגש ראשי הערים החרדיות עם שר הפנים דרעי שביקר בבני ברק השבוע, הוציא זייברט את כולם מהחדר ואפילו אחד העוזרים שנכנס למקום - נענה בזעף והתבקש לצאת וגם לא לצלם. נו באמת...

מן הגורן ומן היקב
ככה זה כשנוהגים בלי משגיח: רכבו של משגיח ישיבת מיר הרב אהרן חדש עבר תאונה שלשום בכביש המנהרות, כאשר בחסדי שמים המשגיח עצמו לא היה במקום. ללייבל'ה הגיע תיעוד של רכב הסופרב החדש מושבת.



לאחר שח"כ אורן חזן הספיד את הרבי מזלאטשוב מעל בימת הכנסת בחליפה הדורה, נצפה העוזר החדש של ח"כ יעקב אשר - שמחה ברנשטיין – מככב בסלפי מיוחד עם אורן אסף חזן, שמבטיח לעשות הכול כדי להנציח את מורשת בית זלאטשוב.



בשבת האחרונה הפתיעו עשרות חברים את המתנדב היקר איש החסד חיים שזורי ביום הולדתו ה-30. בקומה הרביעית בביתו בקרית ויז'ניץ בבני ברק דפק אחד השכנים, שאמר לו כי בנו זקוק לקריאת הצלה דחופה, אדהכי והכי מילאו החברים את הבית בכל טוב והפתיעו אותו ברגע האחרון יחד עם משפחתו והגיס גרשי קלצקין. היין נשפך כמים באדיבות חיליק והשמחה הייתה עד אור הבוקר.

באולמי כתר הרימון בבני ברק נערכו בערב אחד שני אירועים סמוכים: באולם הקטן הופיעה מקהלת 'נרננה' בשבע ברכות לנכדת האדמו"ר מסלונים עם בן האדמו"ר מטשורטקוב, ואילו בגדול הרקידה מקהלת 'מלכות' בערב לטובת ארגון 'מצדיקי הרבים'. כמובן, המנצחים נפגשו בלובי - פנחס ביכלר מהמלכות והקולגה מנרננה שניסו להסתיר את התמונה מהצלם.

פינת העיתונאים:
העיתונאי ובעל הטורים שלומי קוק שוב מככב בעולם, והפעם ארה"ב - שם פגש לשיחה את עורך יתד נאמן פיני ליפשיץ הנודע.



ולאחר שבשבוע שעבר נפל הסופר הגדול יאיר וינשטוק קרבן לשיני האקרים שחיבלו במחשבו ומחקו לו את הקבצים בתביעת 'כופר', בסיפור שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הגיב וינשטוק: "לא חשבתי להפוך זאת לנחלת הכלל. אך העניינים התגלגלו אחרת משסברתי, והנושא קיבל כיסוי תקשורתי נרחב. אני מודה שהופתעתי והתרגשתי מאד לראות את האכפתיות והעניין שהציבור גילה בנושא כמו גם את האמפתיה העצומה והעצות הטובות יחד עם רשימה ארוכה של מומחים שיוכלו לסייע. בחסדי שמים רוב החומר ניצל. יש נזק, אני חייב לציין, לצערי הרב, אבל הוא קטן לעומת מה שנראה היה תחילה. אני מודה לכל אלו שהתעניינו, שאלו, הביעו אהדה ואיחלו את מיטב הברכות הנהוגות במקרים כאלו. תמיכתכם עזרה לי לצלוח את השעות הלא פשוטות כאשר היה נראה שהכול אבד".

חשבתם שזה הכל? נראה כי וינשטוק בונה על ספר מהאירוע, והוא ממשיך: "לבקשת ר' יעקב שרמן, איש המחשבים של המגזין 'זמן' שהצליח להציל 85% מהחומר (בערך) אני מוסר את ההנחיות המקצועיות דלהלן ואשר למרות פשטותן ביכולתן לחסוך מכולם עגמת נפש דומה: א. לגבות כל מסמך ויהיה זה הכי קטן בכונן נפרד והכי טוב ב'ענן'. ב. להקפיד שהאנטי וירוס יעבוד כראוי תמיד". לייבל'ה רשם וגיבה מיד.

החברים מרדיו קול חי קנו לעו"ד משה אוסדיטשר שלייקעס לכבוד הניתוח שעבר. לייבל'ה מבטיח מעקב צמוד אחרי תהליך השלת הקילוגרמים של אוסדי, וכבר מדווח על עשר קילו פחות.



ועוד בקול חי: בני הראל וישראל בן צבי (יעקב הרשלר) תועדו כשהם מצלמים את הפינה החדשה "בני בכנסת", לאחר שהתווכחו עם המאבטח שהסביר שעל פי התקנון אסור להם לצלם ברחבה. בסוף הגיעו לפשרה וקיבלו 60 שניות של חסד, הם לא הצליחו...

פינת המ"מים
ישיבה מסוימת בבני ברק ספגה השבוע מכה תדמיתית קשה, כאשר שניים מבוגריה נחשפו כחשודים בהברחת ענק של סמים קשים, בפרשה שנחשפה וסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים'. יוסי חיים, כמו כל ישיבישער מצוי, התעניין מיד בהשלכות על השידוכים של החברים.



ואי אפשר להתעלם מהקמפיין המבריק של פפסי בכיכובו של הזמר החסידי ליפא שמלצער, אבל הי, יש מי שמקנא.

פינת המזל טוב
רגע לפני ועידת 'שלומי אמונים': אמש (ד') התקיימה שמחת הברית לבנו של איש העסקים ר' נחמן בנשעיה, יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, בהיכל הקלויז המפואר דחסידי ברסלב בברכפלד. בסעודה השתתפו בין היתר, האדמו"ר מירוסלב, הגה"ח רבי אלעזר מרדכי קעניג מגדולי משפיעי ברסלב שהגיע במיוחד מצפת וכן ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן.



ובברית לנכד הנגיד מאנטוורפן ר' מוישה פרידמן ונכד לרבי מאונגוואר, נצפה הגיס של הנגיד שלמה רוזנשטיין בחייקה עם הרבי ממכנובקא בעלזא.



ברכת מזל טוב לרב נתן חפץ, חבר הנהלת לב לאחים, לרגל נישואי בתו שנערכה השבוע באולמי בית ישראל עם בנו של צבי יעקובוזן, איש בקהילה ומנהל סיעת ש"ס בכנסת.

ברכת מזל טוב לצלם והמתנדב המסור של 'איחוד הצלה' עוזי ברק לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו הערב בשעה טובה ומוצלחת באולמי 'הדודאים' בבני ברק. לייבל'ה כבר הבטיח את השתתפותו בשמחה.

וברכת מזל טוב לברוך הלפגוט, סגן מנהל אגף מנח"ח בירושלים, לרגל נישואי בתו השבוע. לייבל'ה תיעד את מנהל האגף איתמר בר עזר עם אברהם בצלאל, ראש לשכת מחזיק התיק צביקה כהן.

רכילות לייבלה יאיר וינשטוק אורן חזן הרבי מזלאטשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד