י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סקר: החילונים חרדים פי חמישה מהחרדים והדתיים

מסקר שערך מכון גיאוקטגרפיה עולה: עלה אחוז הישראלים הנוטלים תרופות לטיפול בדכאון וחרדה • החילונים סובלים מחרדה ודכאון פי חמישה מאנשים דתיים וחרדים

סקר: החילונים חרדים פי חמישה מהחרדים  והדתיים

בשנים האחרונות עלה אחוז הישראלים שנטלו או שקלו ליטול תרופות לטיפול בדכאון וחרדה. כך עולה מסקר עדכני שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה והמרכז ללימודים אקדמיים.

לפי הסקר 10% מהישראלים סובלים מחרדה ודכאון והיא נפוצה בעיקר בקרב אנשים מבוגרים. עוד עולה כי חילוניים סובלים מחרדה פי חמישה מדתיים וחרדים.

מנתוני הסקר עולה גם כי 8.6% מהישראלים נטלו בשנה האחרונה תרופות לטיפול בחרדה ופחדים וכי 2.4% שקלו ליטול תרופות נגד חרדה במהלך השנה החולפת.

זאת לעומת נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שדווחו בשנת 2005 ולפיו כי רק 7.8% מהאוכלוסייה סבלו מהפרעת חרדה, כך שהסקר מצביע על עליה באחוז הסובלים מחרדות בחמש השנים האחרונות.

אך ייתכן והדבר רק מצביע על כך שיש גידול במודעות ובנכונות של הציבור לקבל טיפול ולהודות בכך.

מנתוני הסקר עולה כי תופעת החרדה שכיחה יותר בקרב המבוגרים. 14.6% מהישראלים מעל גיל 55 השיבו כי נטלו תרופות לטיפול בחרדה בשנה האחרונה, לעומת 8% בגיל 35 עד 54 ו-4% בלבד בקרב צעירים בגילאי 18 עד 34.

בסקר נמצא גם הבדל בין חילוניים לדתיים. 11% מהחילוניים השיבו כי נטלו תרופות נגד חרדה בשנה האחרונה לעומת 8.4% מהמסורתיים ו-2.1% בלבד בקרב הדתיים והחרדיים.

אך גם כאן, ייתכן והדבר רק מצביע על רמת המודעות ולא על תחושת חרדה בפועל.

הסקר בחן גם את רמת החרדות והפחדים בקרב ילדים בגילאי שש עד 12 בישראל, באמצעות שאלון להורים. 12.3% מההורים השיבו כי ילדם אכן סובל מחרדה.

יצויין כי הנתוני הסקר אינם חורגים במידה רבה מהיקף דיווח על חרדות בארצות אחרות. הסטטיסטיקה העולמית מדווחת על 12% עד 20% של ילדים הסובלים מחרדה. זאת אף שישראל, לכאורה, מצויה במצב בטחוני קשה מזה השורר בשאר מדינות העולם שנבדקו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד