כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ילדה נרצחה בפיגוע דקירה אכזרי בסמוך לישיבה בקרית ארבע

אירוע טרור אכזרי בשכונת 'גבעת החרסינה' בקרית ארבע - מחבל חדר ליישוב ודקר ילדה בת 13; לאחר שעה קלה היא נפטרה מפצעיה • פצוע קשה מאש כוחותינו - אשתו מצאה אותו שותת דם • מחסל המחבל: חנוך, אחיינו של הרב מאיר כהנא

ילדה נרצחה בפיגוע דקירה אכזרי בסמוך לישיבה בקרית ארבע
ל

הטרור מכה: הבוקר (ה') אירע פיגוע דקירה בגבעת החרסינה בקרית ארבע - מחבל פלסטיני חדר ליישוב ודקר ישראלים. הלל יפה אריאל הי"ד בת ה-13 נפצעה באורח אנוש, ולאחר שעה קלה נפטרה מפצעיה. מחילופי הירי עם המחבל נפצע אדם נוסף כבן 31 מאש כוחותינו, באורח בינוני עד קשה.


תיעוד וידאו מפינוי הפצועים. צילום: מיקי אלבו, חדר פיקוד

הפיגוע אירע בסמוך לשעה תשע בבוקר. מפרטים ראשונים מהזירה עולה כי מחבל בן 17, מוחמד טראיירה מהכפר הסמוך בני נעים חדר לשכונת גבעת החרסינה בקריית ארבע, נכנס לאחד הבתים ורצח בדקירות סכין את הלל יפה ז"ל. הפיגוע אירע בבית פרטי המשמש גם כיקב בוטיק, ונמצא על שביל הביטחון הפנימי מתחת הישיבה התיכונית במקום.

המחבל פצע ילדה בת 13 ותלמידת כיתה ח' באורח אנוש, הרופאים בבית החולים נלחמו על חייה אך היא השיבה את נשמתה ליוצרה. כתוצאה מחילופי הירי, נפצע אדם נוסף בגיל 31 מכיתת הכוננות באורח בינוני עד קשה. אשתו, המתנדבת גם היא במד"א, שהתה בזירה ופינתה אותו יחד עם האמבולנס לבית החולים. השניים פונו לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

המחבל, מוחמד טראיירה בן ה-17 מהכפר 'בני נעים' הסמוך לקריית ארבע, נורה וחוסל בזירה. על פי הדיווחים מהזירה, מי שחיסל את המחבל הוא חנוך, אחיינו של הרב מאיר כהנא הי"ד. על מנת לשלול חדירה של מחבל נוסף, התושבים קיבלו הוראה מכוחות הביטחון להישאר בבתים עד להודעה על תום האירוע כעבור חצי שעה. אנשי הביטחון של היישוב הוציאו את הפועלים הערבים מקרית ארבע.

הציבור נקרא להתפלל ולהעתיר לרפואת הפצוע יהושע בן אסתר, בתוך שאר חולי ישראל.

פאראמדיקית מד"א דבורה אביעד, שהגיעה ראשונה למקום, סיפרה - "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה כבת 13 וגבר כבן 30 שוכבים כשהם עם פציעות חודרת בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, היא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבי"ח תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד.

"את הפצוע השני העלנו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים פינינו אותו לבי"ח כשהוא בהכרה מלאה כשלאורך כל הדרך הוא תקשר איתנו".

מתנדב זק"א בקרית ארבע דוד אדרעי מספר: הוקפצנו הבוקר לפיגוע טרור ששוב היכה בקרית ארבע, 2 הנפגעים פונו לבית החולים במצב קשה. תוך כדי טיפול בזירה קיבלנו הודעה על שהפצועה הי"ד נפטרה בבית החולים. לצערנו הגדול אנחנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב מטפלים בנפגעים מתוכנו, פנים מוכרות והלב נקרע. אנחנו עושים את עבודת הקודש מתוך קושי עצום.

מרכז הריקוד לאומנויות המחול, מורותיו ותלמידותיו מסרו כי - "כואבים ומזועזעים מהירצחה של תלמידתנו היקרה והאהובה - הלל אריאל הי״ד בפיגוע דקירה בקרית 4. הלל רקדה בקבוצת הלהקות ורק אמש רקדה במופע מחול שקיימנו בירושלים".

השר לשעבר גדעון סער הגיב לרצח בקרית ארבע: ״התשובה לרצח השפל צריכה להיות - חיזוק ההתישבות היהודית בקרית-ארבע ובחברון עיר האבות״

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "בבוקר בה נרצחת ילדה בת 13 במיטתה בעשרות דקירות סכין אל לנו להחריש. ביצת הטרור באזור חברון מחייבת טיפול צבאי מעמיק וחסר פשרות. הר חברון חייב לצמוח מידית - לפני הכל זה צריך לקרות כי זה הבית שלנו.

"אני קורא למדינת ישראל להחיל מידית את החוק הישראלי באזור ולגדוע את תקוותם של המחבלים לגירוש יהודים בחבל זה ובישראל כולה. זו מכת המוות לטרור המשתולל ולהזיית הרצח של בני עוולה אלו".

עודכן: 10:30
















פיגוע דקירה קרית ארבע פצועים קשה הלל יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד