י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מה יש ליעקב ב. פרידמן נגד הרבי מזלאטשוב?

"רדידות מחשבתית" - כך מכנה יעקב ב. פרידמן בטורו הבוקר את נהירת החסידים והתלמידים לסביבתו של הרבי מזלאטשוב האהוב • משה ויסברג עונה לו בטור מושחז

הרבי מזלאטשוב זצ"ל ויעקב ב.פרידמן. צילומים: בעריש פילמר ופלאש 90
הרבי מזלאטשוב זצ"ל ויעקב ב.פרידמן. צילומים: בעריש פילמר ופלאש 90

כל מי שנחשף אי פעם לתורת אומנות לחימה כל שהיא יודע שהכלל הבסיסי ביותר הוא: להשתמש בכוח של היריב. הנשק הקטלני ביותר הוא הנשק שנמצא אצל מי שמולו אתה נלחם, כל לוחם חייב להפנים את זה לפני שיוצא לקרב. התובנה הזו, לא זו בלבד שתגרום לו להיות זהיר יותר ויהיר פחות, היא תסייע לו למצות את מקסימום יכולת ההתקפה שקיימת בשדה הקרב.

נראה שהרב יעקב ב. פרידמן עושה הבוקר בטורו בעיתון 'בקהילה' שימוש מושכל ביותר בתורת הלחימה העתיקה, כל משפט שהוא משרטט שם ביד אמן, הינו גזילת החנית מן היריב.

הרב פרידמן לועג בנוסח מעוררי ההשקפה לדורותיהם את תופעת ההערצה לרבי הקדוש בעל הייסורים מזלאטשוב זצ"ל שעלתה לכותרות בשבוע האחרון בעקבות פטירתו. הוא מכנה את התופעה "רדידות מחשבתית משתלטת על השיח".

זוהי צביעות שאין כדוגמתה. אין רדידות גדולה יותר מתופעות מסויימות המתרחשות בחצרות אדמורי"ם גדולים בהן נערים רודפים אחרי ספירת מלאי של ראשי עמך או תיאור נוצץ של הרכב החדש שנתן נדיב נערץ כתשורה לרבי. התופעה הקיימת בחסידיות שאותן פרידמן כנראה יכנה כנראה "עומק מחשבתי", מובילות את הנוער למחוזות שעליהם הוכיח רבינו זצ"ל באהבה כדרכו.

"עומק מחשבתי" הרב פרידמן נובע דווקא מלמטה, מהפשטות, מהאמת, מהמקומות שבהן לא סופרים ראשים, לא נוהרים אחרי כסף וזהב, לא מעריצים שררה ומכבדים כל יהודי באשר הוא. אלו דברים שראינו אצל הרבי זצ"ל, אלו דברים שגרמו לנו להתפעל כל כך מדרכו וללכת אחריו באש ובמים.
כדי להיות מעמיק מחשבה לא מספיק לשלב בטורך מילים כמו "פסט- פוד" - צריך לרדת אל השורש ולהפסיק להתפעל מחיצוניות מדומה.

בוא אגלה לך מהי רדידות מחשבתית ר' יעקב ב. - לכתוב שהרבי "לא ידע בכלל מכל זה" כשמעולם לא פגשת אותו לשיחה, זוהי רדידות מחשבתית, ואולי גם קצת חוסר יושרה כלפי הקוראים שלך.

כל הכבוד לך על התעוזה להשתמש דווקא ביסודות ערכיים העומדים לצדם של מעריצי ותלמידי הרבי מזלאטשוב זצ"ל.
יעקב ב. פרידמן זלאטשוב וואטספ רדידות מחשבתית הלווייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד