י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבי מיילך מספר: המזגן והאמונה של האברך

המשפיע הנודע דרש בבני ברק וסיפר 'מויפת' של אמונה, על אברך שנותר ללא תשלום לטכנאי - עד שהגיעה הישועה הבלתי צפויה

הרה"צ רבי אלימלך בידרמן. צילום: משה גולדשטיין
הרה"צ רבי אלימלך בידרמן. צילום: משה גולדשטיין

"מעשה שהיה לפני כשנה בבית שמש", פתח וסיפר השבוע המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן בדרשתו בבני ברק, "בבית אחד מבני החבורה התקלקל המזגן ואותו היום 'הוציא הקב"ה חמה מנרתיקה', עד שתיקון המזגן היה כמעט בגדר של 'פיקוח נפש' ממש".

"מיהרו בני הבית לדבר עם מומחה לתיקון המזגן שיסכים לסור ולהיכנס אל ביתם ולתקן את הנדרש, אך הלה ענה להם - אבקש מחילתכם, ביום חם כזה אין לי רגע אחד פנוי עבורכם, כי רץ אנוכי מבית אחד למשנהו, לתקן ישנים ובעיקר להעמיד חדשים. אמרו לו בני הבית - ישמע נא מר, איננו סומכים על אף אחד זולתך, ואם לא תבוא אל ביתנו לתקן את המזגן, נאלץ לשבת בלי מזגן ו'פיקוח נפש' על אחריותך..."

"מובן מאליו שאחר ששמע מהם מתקן המזגנים מילה טובה שסומכים רק עליו, מיד בא ותיקן את המזגן, והיה זה תיקון מורכב שהצריך גם החלפת חלק יקר. בסיימו את התיקון ביקש את שכרו כשלושת אלפי שקלים, אך לרש אין כל".

"יצא האברך, נשא עיניו השמימה ואמר ריבונו של עולם איננו סומכים על אף אחד זולתך, הב לי מעות לשלם לפועל הזה. לא עברו כמה שעות והנה מתקשר אליו גיסו ומבשר לו כי עתה גמר עסק ברווח של חמישים אלף שקלים, והוא מפריש עבורו 'מעשר' סך חמשת אלפי שקלים... ועוד היה סיפק בידי האברך לשלם באותו היום", חתם המשפיע רבי אלימלך את סיפורו.

והמסר של הסיפור, המוסר-השכל, גם אותו הטעים רבי אלימלך בטוב ובחן: "אדם העוסק בתורה ועדיין חרד ודואג כל מיני דאגות בגשמיות או ברוחניות, עם זה פרנסה או שאר דברים, הרי זה אות וסימן שכל תורתו אינה אלא חיצוניות. כי התורה הקדושה תכניס בלב העוסקים בה אמונה תמימה בקב"ה, וממילא יסורו ממנו כל הדאגות, וחייהם יהיו בשלווה ונחת בלי כל דאגה".
אברך מזגן מקולקל חסר אמצעים תיקון אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד