ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת סרבן הגט החרדי: בן הרבי מערלוי במכתב חריף

על רקע "פרשת סרבן הגט החרדי", תוקף הרה"צ רבי יעקב סופר, בנו של האדמו"ר מערלוי זצוק"ל, את אב ביה"ד הרבני בת"א הרב שלמה שטסמן, במכתב חריף שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים": "הזדעזעתי לנוכח הזילות בכבוד הרבנים"

רבי יעקב סופר בן הרבי מערלוי זצ"ל (צילום: שוקי לרר)
רבי יעקב סופר בן הרבי מערלוי זצ"ל (צילום: שוקי לרר)

פרשת "סרבן הגט החרדי": בנו של האדמו"ר מערלוי זצ"ל, הרה"צ רבי יעקב סופר, תוקף במכתב חריף, הנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", את הדיין שלמה שטסמן, זאת על רקע סערת "סרבן הגט החרדי". במכתב תוקף הרב סופר את אב ביה"ד הרבני בתל אביב במילים קשות.

"הזדעזעתי לנוכח הזילות בכבוד הרבנים ואדמור"ים ובפרט בכבוד אבי מורי ורבי רבן של ישראל הנודע בקדושתו ובחתירתו המופלאה למען האמת בלי נגיעות ומשא פנים, וכבודו מאשימו בעקיפין כביכול מקבל שוחד למען עוות את הדין" כותב הרב סופר במכתב.

את הדברים הוא כותב בעקבות פסק הדין השנוי במחלוקת שחיבר הרב שטסמן ובו הורה לעצור אביו של סרבן גט בגין סירוב בנו ולעכב יציאתו מהארץ אף שלטענתו פעל כפי יכולתו על מנת שבנו יתן את הגט. לבית הדין הוצג מכתב עליו חתם זקן מועצת גדולי התורה לשעבר כ"ק האדמו"ר מערלוי זצוק"ל ובו העיד על המאמצים שעשה הוא עצמו וכן האב על מנת לשכנע את הבן לתת גט – ללא הועיל.

"בית הדין, שכתב בהחלטה כי 'הגביר הגדול קונה בכספו חצרות ואדמו"רים', ובעצם רומז כי המכתב של האדמו"ר זצ"ל איננו משקף את האמת, אף שהוא מתאר כאמור מסכת עובדתית של נסיונות שנעשו הן על ידי האדמו"ר עצמו והן על ידי האב".

כזכור, לראשונה בתולדות בתי הדין הרבניים בישראל, הטיל בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, מאסר של 30 יום על אותו איל-הון יהודי אמריקאי לאחר שהתברר שהמליץ לבנו לעגן את אשתו.

מדובר בעליית מדרגה דרמטית במאבק של בתי הדין הרבניים כנגד סרבני הגט. עד כה מעולם לא הוצא צו מאסר נגד אדם שאינו המעגן. בפסק דין ייחודי, ציין אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הרב שלמה שטסמן, כי "פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים".

המכתבים של בן הרבי מערלוי. סריקה: בחדרי חרדים




חסידות ערלוי סרבן גט בית הדין הרב שטסמן בן הרבי מערלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד