כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מכתב החרוזים של הרב עמאר לישיש והקלנועית

לאחר המאבק כנגד פרצת השימוש ב'קלנועית שבת', עם מתן כשרות של מכון 'צומת' נגדה יצאו בחריפות גדולי הפוסקים, שיגר הראשל"צ הגר"ש עמאר מכתב הוקרה לישיש שקיבל על עצמו להפסיק להשתמש בקלנועית שבת: "אשרי הדור שזכה, שלמרות קושי המערכה, מקבל עליו דין כהלכה"

הרב עמאר (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב עמאר (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר פסק ההלכה והמאבק הנחוש כנגד פרצת השימוש ב'קלנועית שבת', עם מתן כשרות של מכון 'צומת' נגדה יצאו בחריפות גדולי הפוסקים, בהם בכיר הדיינים, הגאון רבי ציון בוארון והראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, מגבים כעת הרבנים ישיש שנמנע מלהשתמש בקלנועית בשבת.

מדובר באדם מבוגר וירא שמים שעד כה השתמש בלי ידיעה בקלנועית הנז', ולאחרונה, עם היוודע גודל האיסור בפירסום פסק ההלכה מאת הגר"צ בוארון, החל לחדול מלהשתמש בה בשבת.

במכתב הוקרה מיוחד ומרגש, גדוש במליצות, שכתב הרב עמאר לאיש שקיבל את ההצעה והפסיק להשתמש עם 'קלנועית שבת', כשאל המכתב מצטרף גם הגאון רבי ציון בוארון, שכידוע הינו ראש וראשון ללוחמים כנגד השימוש 'בקלנועית שבת' ואף פסק כי המשתמשים בקלנועית 'אין לצרפם למניין ולהעלותם לתורה' - מהללים ומשבחים הרבנים את הישיש "אשר מקלנועית הרחיק עצמו, למרות הקושי אשר עמו".

הרב עמאר והרב בוארוןצילום: הרב עמאר והרב בוארון
הרב עמאר והרב בוארון

במכתב כותב הרב עמאר: "מאד מאד שמחתי, במכתבו שקראתי ועד דמעות נרגשתי, כי את קשייו הבנתי, ומכאוביו שמעתי, ועם כל זה קיבל את הצעתי, אשרי הדור שזכה, שלמרות קושי המערכה, מקבל עליו דין כהלכה".

"בענין הפסק של הגאון הצדיק מוהר"צ בוארון שליט"א אב"ד בבי"ד הגדול לערעורים, אין אומר ואין דברים שאין לשנות אמרים והשומע ינצל מכל מרורים. ויזכה לנועם ה' באורים, ובנים ובני בנים טהורים. זרזים ומזהירים, ככוכבים וספירים".

"וגם קלנועית ע"י זרים, אשר לא מבני ישראל הטהורים. אינה נקיה מאיסורים, ודברי המטעים ומתירים, לרוח יהיו פזורים, וכבודו ילך בכסא גלגלים, באין אש וחשמלים, ועל ידי אדם הולכים וגם עולים, וכשאין מובילים, יתכבד ויתפלל בביתו, וה' ושכינתו איתו, ותעלה לרצון תפלתו, ותתקבל שועתו ונאקתו, וימלא ה' בקשתו".
קנועית בשבת מכון צומת הרב עמאר הרב בוארון מכתב חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד