כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אמה של הלל זעקה בבכי: "אבא, אני מחזירה לך את הפיקדון באהבה"

מאות בני אדם, שרים וחברי כנסת השתתפו בהלווייתה של הלל אריאל הי"ד שנרצחה בפיגוע הנורא בקרית ארבע. אמא של הלל זעקה בבכי: "אבא, צפוף כבר על יד כסא הכבוד. אני מתחננת שהלל תהיה הקורבן האחרון". תיעוד

הלווייתה של הלל אריאל הי"ד (מדברים תקשורת)
הלווייתה של הלל אריאל הי"ד (מדברים תקשורת)

מאות בני אדם, שרים, חברי כנסת, קרובים ומכרים הגיעו בשעה האחרונה (חמישי) אל בית העלמין העתיק בחברון להשתתף בהלווייתה של הקדושה הלל אריאל הי"ד, שנרצחה בפיגוע הנורא בקרית ארבע הבוקר.

אמה של הלל, רינה, זעקה בבכי מעל קבר בתה: "אבא, איך מספידים ילדה בת 13.5? החטא היחיד שלך הלל שהיית כמעט מושלמת. לא רצית כלום. לפני 13 שנים, אחרי הרבה אתגרים וניסיונות זכיתי ללדת אותך. מאז היה לי אור בחיי. הפכת אותי לאמא. זכיתי שהלל הפכה אותי לאמא.

"אבא, 13 שנה נתת לי פיקדון. אני מחזירה לך את הפיקדון באהבה. קח אבא את הפיקדון. אבא, צפוף על יד כסא הכבוד. אין עוד מקום. אני מתחננת שהלל תהיה הקורבן האחרון. הללי, אבא קח אותה. שרה אמנו, חבקי אותה, כי אני כבר לא אוכל לגעת בה. מרים, תפני לה מקום על יד כסא המקום שהלל תוכל לרקוד".

האם הוסיפה בבכי: "אני עשיתי כמיטב יכולתי. עכשיו היא זוכה בך, באברהם, ביצחק ויעקב. אני החזרתי אותה אליך. התפקיד שלי הסתיים. אני פונה אלייך האמא הערבייה ששלחת את הבן שלך לדקור. אני חינכתי את הילדה שלי לאהבה. אתם חינכתם לשנאה. נצח ישראל לא ישקר. אנחנו נמשיך ולא נשבר. האסלאם לא ינצח. אני אומרת הללי להתראות מתוקה שלי. אבא, המשלוח הגיע. אני את שלי סיימתי".

האם סיימה את ההספד בזעקת "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

הלוויית הלל אריאל הי"דצילום: הלוויית הלל אריאל הי"ד
הלוויית הלל אריאל הי"ד

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע וחברון, נשא דברי הספד בהלוויה. "כל ילד וילדה, איש ואישה, שיושבים במקום הזה, מקרינים חוסן ועוז ועוצמה. הנשמה הטהורה שנמצאת למעלה, שתהיה מליצת יושר על עם ישראל, שיחזור בתשובה ויפקח עיניים. עם כל הצער, זה לא צריך למנוע מאתנו את כושר העמידה להדביר את הטרור".

השר נפתלי בנט ספד אף הוא להלל: "הלל, לא היית צריכה להיות כאן היום, היית צריכה להיות עם החברות, מכינה ריקוד או בהתנדבות או סתם בכיף בחדר שלך נהנית בחופש הגדול. עם שלם מחבק אותך ובוכה. כל העם. מתיישבים, דתיים, חילונים וחרדים. כל העם מאוחד, כולנו כואבים".

בנט הוסיף, "רגע אחד היית שם לבדך בטוחה ושלווה במיטה שלך. אבל יש מי שהתמונה הזאת, השלווה הזאת, היופי שלך, מוציאה ממנו תאוות רצח שאנחנו פשוט לא מצליחים להבין. החינוך שקיבלנו לא יודע להכיל רצח כזה. החינוך של אויבינו מהלל אותו. באנו לכאן עם טוריות ומעדרים ופגשנו רובים וסכינים. את הלל, חוליה בשרשרת הדורות של גבורה יהודית מול שנאת יהודים".

ח"כ יהודה גליק הספיד בבכי: "רינה ועמיחי, אין אדם בעולם שיכול לראות חדר שינה של ילדה עם מזרון מלא בדם, שליבו לא זועק: ריבונו של עולם, די. די לאבות והאימהות שקוברים את ילדיהם וילדים שקוברים את הוריהם. 'נקום נקמת דם עבדיך השפוך'.

"אתמול בלילה הלל היפה, רקדת ושימחת, והבוקר מפלצת, חיית אדם, נכנסה לחדרך ושוחטת אותך. מי זו החברה שמגדלת מפלצות כאלה? אל תתבלבלו - כולנו יחד לא נישבר. אין סיכוי. נאגור כח מכם, עמיחי ורינה. אנחנו שבורים, בוכים וצועקים, אבל אין סיכוי שנישבר. נבנה, נחיל את החוק על יו"ש, נפסיק לגמגם ונפתח את הר הבית. הוויתור על הר הבית לא יביא שלום".
הלל אריאל פיגוע קרית ארבע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד