כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היועמ"ש החליט לסגור את התיק נגד השר לשעבר סילבן שלום

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לסגור את הבדיקה כנגד השר לשעבר סילבן שלום, שנחשד במעשים חמורים. הסיבה: המשטרה לא הצליחה לאתר מתלוננות

סילבן שלום (מארק ישראל סלם, פלאש 90)
סילבן שלום (מארק ישראל סלם, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לסיים את הבדיקה החוזרת בעניין השר לשעבר סילבן שלום, שנחשד במעשים חמורים כלפי נשים. הפרשה החלה בתחילת 2014 לאחר שאישה התלוננה כנגד השר בנוגע למעשים חמורים שנעשו לכאורה לפני כ-15 שנים. היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, הנחה את משטרת ישראל לברר את התלונה.

עם פרסום הדבר בתקשורת, התקבל במשטרת ישראל מידע, ממספר מקורות שונים, לפיו השר לשעבר שלום ביצע מעשים חמורים בנשים נוספות. לאחר בחינת הדברים על-ידי גורמי המשטרה והפרקליטות הרלבנטיים, החליט היועץ המשפטי לממשלה לשעבר כי אין מקום להמשיך בבדיקת הנושא, זאת לאור ההתיישנות ולאור כך שמבדיקת המידע הנוסף על ידי משטרת ישראל עלה, כי חלקו הוכחש, חלקו אינו מאפשר את איתור הנשים המתוארות בו או פנייה אליהן, וחלקו מוביל אל נשים המסרבות למסור עדות במשטרה.

לאחר שורת פרסומים נוספת, החליט היועמ"ש בסוף 2015 לחדש את הבדיקה בעניינו של שלום. במסגרת זו, בוצעו על-ידי המשטרה פעולות לאיתור נשים נוספות, נערכו תשאולים לכמה נשים שעניינן לא נבדק וכן בוצעה פנייה חוזרת לחלק מן הנשים שעניינן כבר נבחן במסגרת הבדיקה הקודמת.

בישיבה שהתקיימה בפני היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי מסר ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל כי משטרת ישראל עשתה כל שניתן כדי לאתר את הנשים ולגבות מהן עדות, ואף הבהיר כי לעת הזו אין בנמצא פעולות נוספות שניתנות לביצוע אשר יכולות לקדם את חקר האמת.

כמו כן, הציג ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל את ממצאי הבדיקה המחודשת שנערכה, לפיה, חלקן של הנשים לא אותר או שלא היתה עילה לפנות אליהן נוכח טיב המידע בעניינן; חלקן כלל לא אישר את הטענות; וחלקן לא שללו את הטענות, אך סרבו באופן נחרץ למסור עדות רשמית במשטרה.

כן נראה היה כי בכל מקרה חלק מהמקרים שהמידע התייחס אליהם, התיישן מבחינה פלילית. ממצאי הבדיקה נבחנו על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), ועל יסוד בחינה זו, הניח פרקליט המדינה בפני היועץ המשפטי לממשלה, על דעת כלל הפרקליטים שבחנו את התיק, את המלצתו - העולה בקנה אחד עם המלצת משטרת ישראל - לפיה בנסיבות העניין אין מקום להמשיך בבדיקה.

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את הפעולות שנערכו במסגרת הבדיקה וממצאיהן, ואת חוות הדעת שהונחו בפניו כמתואר לעיל, ונוכח הבהרת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל כי אין פעולות נוספות שניתנות לביצוע אשר יכולות לקדם את חקר האמת, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את עמדת פרקליט המדינה, פרקליטות המחוז וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, לפיה אין מקום להמשך הבדיקה בעת הזו. הודעה על ההחלטה נמסרה הערב לשר לשעבר שלום.
אביחי מנדלבליט סילבן שלום חקירה מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד