כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הקנאים פוצצו כינוס של תושבי שכונת גאולה עם המשטרה • צפו בתיעוד

גם גל הפריצות שעבר על השכונה בחודש האחרון לא גרם לקנאים להשלים עם שיתוף הפעולה עם המשטרה ובאי כוחה • חלק מתושבי השכונה קיימו כינוס עם המשטרה, וחלק אחר באו למחות בכוח - התוצאה: הפגנה אלימה • חבר מועצת העיר הותקף

הקנאים פוצצו כינוס של תושבי שכונת גאולה עם המשטרה • צפו בתיעוד

 

בעקבות גל הפריצות והגניבות מבתי מגורים בשכונת גאולה ופעילות חוליות גנבים בשכונה הירושלמית שנחשפו ב'בחדרי חרדים', ארגנו תושבי השכונה אמש (ה') מפגש עם המשטרה בו התכנסו לדון על המקרים.



המפגש הזה לא מצא חן בעיני חלק מתושבי השכונה הקנאים - "הסיקריקים", שהגיעו ופוצצו את האירוע. מחזיק תיק בטחון בעירייה אריה קינג שהשתתף בכינוס, הותקף גם הוא.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', במהלך החודש האחרון היו עשרות פריצות לבתים בשכונת גאולה בירושלים על ידי חולייה של בני מיעוטים. בעקבות גל הפריצות החליטו תושבי השכונה בשיתוף חבר המנהל הקהילתי משה כהן ונציג המשטרה אלון כהן, לערוך כינוס תושבים על מנת להחליט באיזה פעולות יש לנקוט על מנת למנוע את הפריצה הבאה.

הכינוס התקיים אמש בשכונת גאולה, והחל במצגת מיוחדת שהכין אלון כהן עם תיעוד משטרתי על פריצות רבות שאירעו בשכונה. כהן הסביר לתושבים על אמצעי הזהירות המחויבים בימים אלו ובכל השנה - לא להשאיר דלתות פתוחות, לא להשאיר מפתחות במקומות מסתור ולהיות ערניים במיוחד.

משה כהן נציג המנהל הקהילתי סיפר בכינוס על הקו מידע שהוקם בו התקבלו עשרות הודעות מתושבים שסיפרו על פריצות לבתים ועל גניבות רבות שברוב המקרים לא דווחו למשטרה. כהן הסביר על החשיבות בפנייה למשטרה ועל התוצאות החיוביות של שיתוף הפעולה. בהמשך ישב כהן עם התושבים, רשם את בקשות תושבי השכונה והבטיח לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים.

אריה קינג מחזיק תיק בטחון בעיריית י-ם דיבר על הביטחון הנדרש לתושבים, והבטיח לפעול בעניין במגוון פתרונות שיידונו במסגרת העיריה. קינג אף העלה אפשרות להציב בגאולה מצלמות אבטחה שיגבירו את בטחון התושבים.

בזמן הכינוס הגיעו למקום עשרות מתושבי השכונה הקנאים המכונים "סיקריקים", ששרו, דפקו וצעקו, והצליחו להקדים את סיום הכינוס, כוחות משטרה ויס"מ רבים אבטחו את האירוע. לאחר מכן הותקף אריה קינג בצאתו מהמקום ע"י ההמון בחוץ, ההפגנה המשיכה בכיכר השבת שם החלה תגרה בין התושבים, ותושב אחד אף נזקק לטיפול רפואי על ידי כוחות ההצלה.

חבר המנהל הקהילתי משה כהן אומר ל'בחדרי חרדים': "חבל מאוד שבזמן שאנחנו רוצים לעזור לתושבים מגיע קומץ קטן ושורף את העיירה כולה, אנחנו לא נפסיק ולא נשקוט עד להחזרת הביטחון לתושבים".

אחד המשתתפים, דוד ברקוביץ, אומר ל'בחדרי חרדים' - "היה כינוס מועיל מאוד שבו דנו בהרבה נושאים חשובים לביטחון התושבים, לולא הסיקריקים כולם היו יוצאים מרוצים".

בתוך כך, במשטרה ממשיכים במבצע לטיפול בפרשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני מספר שעות עצרה חשוד נוסף מחולית הפורצים באחד המחסומים.

 



























שכונת גאולה סיקריקים מכת גניבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד