כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשש: הפצועה מהפיגוע בנתניה אמש תיעדר מחתונת ביתה

הבוקר נעצר חשוד בהסעת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בנתניה אמש, תושב תל אביב-יפו • מצבו של האברך שמואל אורלנצ'יק שנדקר אתמול השתפר והתייצב; הדאגה - טרם ברור האם הפצועה לובה גדימוב תשוחרר לחתונת בתה

זירת הפיגוע בנתניה אתמול
זירת הפיגוע בנתניה אתמול

מכת הטרור: הפצועה לובה גדימוב, שנדקרה אתמול בפיגוע סמוך לשוק בנתניה, מאושפזת הבוקר (ו') בבית החולים בילינסון וטרם ברור האם תוכל להשתתף בחתונת בתה הלילה.

במהלך הלילה עצרה המשטרה גבר כבן 30 תושב תל אביב יפו, בחשד כי הסיע את המחבל מהמשולש והוריד אותו בנתניה. בשעות הקרובות יובא לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

כזכור, אתמול סמוך לשעה 19:05 הגיע המחבל וואא'ל אבו סאלח בן 46 תושב כפר שוויכה הסמוך לטול כרם לצומת הרחובות ששת הימים ושוהם בנתניה, דקר את האברך שמואל אורלנצ'יק בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח בינוני-קשה. המחבל המשך בריצה לכיוון השוק, דקר את לובה גדימוב בת 62 בפתח מספרה, ופצע אותה באורח קל.



המחבל המשיך בריצה לתוך השוק כאשר אזרחים שהיו במקום ניסו לעצור אותו תוך השלכת חפצים עליו. שמעון בן דוד וגולן יוספן, המנהלים את סופר "זול למהדרין" רדפו אחיו, וגולן חיסל בירי את המחבל.

שמעון בן דוד סיפר אתמול ל'בחדרי' כי חברו גולן, פתח באש לעבר המחבל וחיסל אותו. "זה היה ממש נס. הוא בא לדקור אותנו ואז מנהל הרשת רוקן עליו מחסנית. אם לא היה לנו נשק זה היה נגמר עם נפגעים נוספים".

האברך שמואל אורלנצ'יק, תושב העיר נתניה שהיה באמצע קניות לכבוד שבת, נדקר ראשון ופונה במצב קשה לבית החולים ולאחר שמצבו החל להתדרדר הוכנס לחדר ניתוח. ברוך השם מצבו הולך ומשתפר והבוקר הוגדר מצבו בינוני.

"המחבל הנתעב דקר את בני בלב ובנס הלב לא נפגע. מה שנפגע זו הריאה" סיפר ל'בחדרי' צבי נתן אורלנצ'יק, אביו של שמואל. "המצב של בני זה חסד הבורא, ניסי-ניסים של ממש, הסכין פגעה סנטימטר מהלב".

הפצועה השנייה, לובה גדימוב נדקרה בגבה בסמוך למספרה ונפצעה באורח קל. היא פונתה לבית החולים שניידר ומשם הועברה לבילינסון, "שמעתי את הספרית צועקת וישר הבנתי שזה פיגוע. כולם צעקו מחבל מחבל, אני כל הזמן הייתי בהכרה ושמעתי הכל. הרגשתי מכה חזקה בגב, ראיתי שיצא הרבה דם" שיחזרה לחדשות 2.

בתה מרינה סרקוב מתחתנת הלילה, ומבית החולים נסמר כי טרם ברור האם תשוחרר, "אני מרגישה בסדר, חלשה כי איבדתי הרבה דם. אך לא נראה לי שאני אגיע לחתונה, המצב שלי לא כל כך טוב. העיקר שתהיה חתונה".

הכלה מרינה שמעה על הפיגוע במהלך ההכנות האחרונות: "הייתי באולם האירועים בתל אביב, אירגנתי את החתונה ואז התקשרו אלי. הייתי רוצה להאמין שהיא תהיה בסדר אבל זה תלוי ברופאים. היא מנסה להיראות חזקה ולצחוק, היא עושה את עצמה חזקה בשבילי".

העתירו בתפילה עבור הפצוע שמואל בן שרה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.
פיגוע נתניה פיגוע דקירה שמואל אורלנצ'יק לובה גדימוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד