י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אלקין התנגד לפטור לישיבות - אבל דרעי ניצח

ביום רביעי טרפד השר לענייני ירושלים זאב אלקין ברגע האחרון את הדיון בועדת הכספים על החוק הפוטר ישיבות וכוללים מארנונה • דרעי לא ויתר והפעיל את גואטה • התוצאה: אלקין הסיר את הערר • הסיפור המלא בפרסום ראשון

אלקין התנגד לפטור לישיבות - אבל דרעי ניצח

פרסום ראשון: אריה דרעי איים במשבר - והשר לענייני ירושלים זאב אלקין התקפל.

לאחר הדחייה ברגע האחרון של הדיון בועדת הכספים ביום רביעי השבוע, על הצעת החוק להענקת פטור מארנונה לבתי מדרש (ישיבות וכוללים) - בעקבות התנגדותו של השר לענייני ירושלים זאב אלקין, הצליח יו"ר שס אריה דרעי לרשום ניצחון והישג חרדי נוסף נזקף לזכותו.

כזכור, ביום רביעי הייתה אמורה הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור להגיע לאישור בועדת הכספים, אולם השר לענייני ירושלים הצליח לטרפד את הדיון והגיש ערר לועדת השרים, כאשר הוא מנמק זאת בחשש מפגיעה בהכנסות עיריית ירושלים כתוצאה ממתן הפטור.

בעקבות הערר, הודיע ח"כ יגאל גואטה ליו"ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן כי חברי הכנסת של ש"ס לא יופיעו להצבעות במליאה עד להסרת הערר של אלקין.

בעקבות האיום התקפל אלקין והסיר את הערר שהגיש לועדת השרים לענייני חקיקה, וכבר בשבוע הבא וועדת הכספים דיון מחדש לאישור החוק שיפטור את הישיבות והכוללים מתשלום ארנונה.

מלשכת השר אלקין נמסר לבחדרי חרדים כי "סוכם בועדת שרים לחקיקה שהחוק המדובר לא יתקדם עד שלא תוסדר סוגית הפיצוי לירושלים. אחר כך בניגוד לסיכום שמו את החוק על סדר היום של ועדת הכספים ולכן השר אלקין החליט לערער. סוכם בינו לבין אנשי ש"ס שברגע שחוזרים לסיכום של ועדת שרים והחוק יורד מסדר היום של ועדת הכספים - הוא מוריד את הערער. הם הורידו מועדת הכספים ולכן הוא יוריד בראשון את הערער".
אריה דרעי אלקין משבר הצבעות ארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד