1. עמוד הבית
  2. מחשבים ואינטרנט
  3. סלולר

ניודים: הוט מובייל גייסה 100 אלף מנויים במחצית, גולן טלקום איבדה 41 אלף

גולן טלקום איבדה 41 אלף מנויים במחצית הראשונה של השנה • סלקום איבדה 3,000 מנויים, פלאפון איבדה 4,200 ופרטנר איבדה 5,700 מנויים נטו • בקרב הוותיקות יש לקחת את הנתונים בספקנות גדולה
גלובס, כ"ה סיון תשע"ו 01/07/2016 14:00

בחדרי חרדים לוגו .



חברת גולן טלקום מסיימת את חצי השנה השראונה של 2016 עם אובדן של 41 אלף מנויים נטו (מנויים חדשים מינוס נוטשים), כך עולה מנתונים מדוייקים של סוף החציון שהגיעו לידי "גלובס". לגולן התניידו 108 אלף מנויים חדשים לעומת 149 אלף מנויים שנטשו אותה. בקצב הזה גולן יכולה לסיים את השנה עם פחות 100 אלף מנויים וזה כבר מתחיל להיות מספר משמעותי שעשוי להוריד אותה לפחות מ-800 אלף מנויים.

המנצחת של החציון היא כצפוי הוט מובייל שמסיימת את החציון עם גיוס חיובי של 31 אלף מנויים - עדות לכך שהחברה עלתה על מבצע שמספק את הסחורה (2 קווים ב-60 שקל לחודש למשך שנה).

המפעילות הוותיקות מסיימות את החציון בגיוס שלילי אם כי לא משמעותי, של אלפים בודדים של מנויים נוטשים. סלקום איבדה 3,000 מנויים, פלאפון איבדה 4,200 ופרטנר איבדה 5,700 מנויים נטו.

יחד עם זאת יש להתייחס בצורה ספקנית לנתונים אצל פלאפון, שכן כפי שנחשף בגלובס לאחרונה, החברה מדווחת על מספר המנויים שלה באופן שנוי במחלוקת, ומכאן שיש לקחת את הנתונים של הניידות עם קורטוב גדול של ספקנות.

בקרב המפעילות הוירטואליות, חברת טלזר הולכת וצומחת ובחציון הצליחה לגייס כ-14 אלף מנויים חדשים נטו, ואחריה רמי לוי שגייס חצי ממנה.

ברבעון השני מעניין לראות שהמפעילות הוותיקות דווקא הצליחו לעבור לגיוס חיובי. אם מתעלמים מהבעיות בדיווחים, זה אומר שהנטישות אצלן היו בעיקר ברבעון הראשון, וייתכן שהדבר מעיד על חולשה אצל גולן ברבעון השני שממנה הן הרוויחו. הוט מובייל ניצחה גם את הרבעון השני עם תוספת של 12,500 מנויים נטו, וגולן טלקום אבדה 35 אלף מנויים. בחודש יוני הנתונים מראים שהוט מובייל גייסה 3,300 מנויים חדשים, גולן אבדה 10 אלפים מנויים חדשים.

טלזר המשיכה לנצח גם ברבעון השני וגייסה 7,000 מנויים, פי 2 מאשר רמי לוי.

יש לשים לב להיקף המצטרפים החדשים אצל גולן וניתן לראות שישנה ירידה חדה במספר. לעומת זאת, אצל הוותיקות, פלאפון מתחזקת עם 3,000 (?) מנויים חדשים כאשר סלקום ופרטנר מסיימות את החודש עם גיוס חיובי נמוך מאד של כמה מאות מנויים בלבד.

לסיכום החציון ניתן לומר שהוט מובייל מנצחת ומצרפת אליה הכי הרבה מנויים, ולמספרים אצל החברות הוותיקות אין הרבה משמעות, ועד שלא ניתן יהיה לאמת את הנתונים, אין להם הרבה משמעות. מה שאומר שהדיווחים על מספר המנויים הסלולריים בישראל מנופחים ובעייתיים מאד.
עיתון גלובס לחודש היכרות - כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;