כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרצליה: אחדות בהפגנה למען השבת • צפו

מאות מתושבי העיר בראשות המרא דאתרא ויו"ר ועדת הכספים הפגינו נגד חילולי השבת בהרצליה • סיקור ותיעוד

הרצליה: אחדות בהפגנה למען השבת • צפו

 

כמה מאות מתושבי העיר הרצליה הגיעו הצהריים (שישי) למעמד מחאה, כדי לזעוק את זעקת השבת בעקבות החלטת עיריית הרצליה להפעיל החל מהשבת הקרובה תחבורה ציבורית בעיר.

המחאה נערכה ברחבת בית הכנסת הגדול בהרצליה בראשות המרא דאתרא הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ, בהשתתפות רבני השכונות והקהילות, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, אברהם רובינשטיין מ"מ רה"ע ב"ב, חבר המועצה מטעם דגל התורה הרב אלעד צדיקוב ומאות תושבים.

העצרת נפתחה בפרקי תהילים על ידי הרב שלוש, רב קהילה עטרת יצחק בעיר. לאחר מכן נשא דברים בכאב על חילול השבת רב העיר הגרי"י יעקובוביץ. לסיום, הקהל התפזר מתוך שירה על קדושת השבת.

חבר מועצת העיר הרצליה מש"ס, משה ועקנין, ממארגני עצרת המחאה, אמר לבחדרי חרדים: "היום נפל דבר בהרצליה. הציבור הדתי והתורני, המסורתי והחרדי, התאחדו כולם כאיש אחד בלב אחד למחות ולזעוק על שמירת השבת והסטטוס קוו בהרצליה. אנו קוראים לראש העיר לחזור בו מההחלטה להפעיל תחבורה בשבת. יש כאן כאב עמוק שחוצה ומפלג את העיר וגורם לשנאת אחים מיותרת שאף אחד לא רוצה אותה בהרצליה. אנו נציגי הציבור נמשיך לפעול במלוא כוחנו לביטול הגזרה בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, ואף ביקשנו לקיים פגישה בכנסת עם ראשי הסיעות החרדיות, ראש העיר הרצליה ונבחרי הציבור הדתי בעיר כדי לשבת על המדוכה בכובד ראש ולמצוא פתרון מיידי למוצקה שכולנו נכנסו אליה. פנינו תמיד לאחווה אהבה ורעות בהרצליה. אהבת אחים ואחדות תשבר שנאת חינם".



לדברי ועקנין, "לשמחתנו גם ציבור חילוני הגיע להזדהות איתנו והביע את מחאתו על בזבוז כספי ציבור שגם גורם לפילוג ושנאת חינם. לצערנו הדבר נפל בפרשת קורח ומכאן מוסר השכל ולמידה מה עלולה לגרום המחלוקת בעם". לסיום הוא אומר: "אנו צפויים להפגין כל שבוע עד שתופסק התחבורה הציבורית בשבת. לא ניתן שיפרו את הסטטוס קוו".

יו"ר דגל התורה בהרצליה, אלעד צדיקוב, אומר לבחדרי חרדים: "מטרת עצרת המחאה היתה בראש ובראשונה למחות על חילול השבת ושבירת הסטטוס קוו במדינת ישראל. כמו כן לשדר לרה"ע הרצליה וכן לראשי ערים אחרים ששוקלים תחבורה בשבת, כי הציבור התורני מוחה בתוקף והעניין אינו עובר על מי מנוחות. ח"כ משה גפני מוביל את המאבק בתחבורה הציבורית בשבת מהכנסת ונקבע שיתוף הדוק יותר יחד עם משרד התחבורה והפנים החל מהשבוע הבא. בשבוע הבא בע"ה צפויה להיערך פעילות נוספת, שעל חלקה נדברנו ראשי הציבור היום, וחלקה ייבחן בהמשך.

"מדינת ישראל הוקמה כמדינה יהודית והיא הוקמה בארץ ישראל אך ורק מהאסמכתא של ספר הספרים שהנחיל עם ישראל לעולם. סיעת 'צעירים נטו', מרצ ויש עתיד מובילים קו חלול ששוכח את מקומו האמיתי בעולם. על שמירת השבת במרחב הציבורי החליט בן גוריון בעצמו, לא מרן החזון איש. מה שידעו והבינו הדורות הוותיקים שלא שמרו מצוות, אך ידעו להעריך את זהותנו היהודית כיסוד למדינה - שוכחים כיום ראשי הציבור הכללי. ברדידות דעת, במרדף אחר פופוליזם פוליטי נמוך וקצר רואי, הם מתעקשים לסמן 'וי' על הישג שלדעת כולם כולל כולם יגיע מעצמו בעוד כחודש. 'יש עתיד' ואין עבר".

כזכור, כפי שפורסם ביום רביעי האחרון בבחדרי חרדים, בהוראת המרא דאתרא של הרצליה המחאה מתקיימת ביום שישי ולא בשבת - כדי שיוכלו להשתתף בה בהסעות ורכבים, מאות תושבי העיר שומרי השבת בהרצליה, מכל רחבי העיר.

החשש בקרב הנציגים החרדים בערים ברחבי הארץ הוא שבעקבות חילול השבת הרצליה, רשויות נוספות בדרך מתכננות הפעלת תחבורה בשבת.

כזכור, בהודעה שהפיצה העירייה לפני מספר שבועות נכתב כי "עיריית הרצליה תפעיל החל מהשבועות הקרובים, שירות הסעות בשבתות ובחגים, ללא עלות, החל מיום 1.7.16, בין השעות 16:00-8:00. כך יוכל כל מי שמבקש לבלות בקיץ בים, בפארק, באיזורי הבילוי או להגיע למרכז הרפואי, לעשות זאת בדרך קלה".

"ההסעות ייצאו בכל חצי שעה, ועבור אנשים עם מוגבלות, יגיע בכל שעה עגולה מיניבוס נגיש שניתן יהיה לעלות עליו עם כיסא גלגלים. 'קו הקיץ' יעבור בצירים עירוניים מרכזיים בלבד, לא דרך השכונות וללא כל הפרעה לציבור". ראש העיר משה פדלון אמר כי "עיריית הרצליה מבקשת לאפשר לכלל התושבים, גם מי שאין ברשותם כלי רכב, להגיע בנוחות ובקלות אל איזורי הבילוי והפנאי".

בתוך כך, לאחר ישיבת סיעת 'יהדות התורה' ביום רביעי האחרון בעניין השבת, שיגר יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, דרישה שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר הרצליה. מוזס כתב במכתב "בשבועות האחרונים פרסמה עיריית הרצליה כי בקרוב תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת, שתיסע בצירים המרכזיים של העיר. סיעתנו, סיעת יהדות התורה רואה בהחלטה זו, פרצה חמורה והפרה בוטה של הסטטוס קוו שנשמר לאורך שנים.

"תקנות התעבורה קובעות כי משרד התחבורה הוא האחראי למתן היתרים לתחבורה הציבורית" כותב מוזס, "בכל מקום ובכל שעה, וכל שינוי בלוח הזמנים של קו מסויים או של מסלול נסיעה, נדרש אישור המשרד. לפיכך, אני מבקש בזאת בשם סיעת יהדות התורה, כי תפעיל סמכותך החוקית כשר התחבורה ותאסור על קיומם של קוים אלו בשבת."

 



















הרב יעקובוביץ הרצליה חילול שבת הפגנה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד