י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרוש: "לא ערוכים להתמודד עם ריבוי טבעי"

לקראת פתיחת ועידת שלומי אמונים, סגן שר החינוך מאיר פרוש מתריע: "הנהגת המדינה אינה ערוכה להתמודד עם אתגר הריבוי החרדי הטבעי"

פרוש. צילום: פלאש 90
פרוש. צילום: פלאש 90

לקראת פתיחת ועידת שלומי אמונים באוקראינה ביום רביעי הקרוב, יוצא נשיא הועידה סגן שר החינוך מאיר פרוש בקריאת השכמה: "חייבים להעלות לסדר היום הציבורי את הצורך להיערך לקראת הגידול הצפוי של הציבור החרדי".

"אנחנו נמצאים כיום בפתחו של עידן חדש", אומר פרוש. "היהדות החרדית בארץ ישראל מונה כבר כיום מאות אלפי נפשות, והיא מכפילה ומשלשת את עצמה פעם אחר פעם. בעתיד הלא רחוק תהיה היהדות החרדית בהיקפים אחרים לגמרי, ואני בכלל לא בטוח שאנחנו ערוכים לכך.

"אם מישהו יבוא ויאמר לי שאנחנו ערוכים ומאורגנים לקראת העתיד לבוא בקרוב, אני אשמח מאוד, אבל זה לא המצב. אנחנו רחוקים מאוד מלהיות ערוכים לכך. אגודת ישראל נשארה כמו שהיתה בתקופת ההקמה שלה לפני מאה שנה. נכון שיש היום כמה קבוצות ורשימות שמייצגות את הציבור החרדי, אבל סגנון העבודה נשאר אותו הדבר, המטרות נשארו כפי שהותאמו בשעתו".

לדברי פרוש, "מוועידת שלומי אמונים תצא הקריאה 'התנערי מעפר קומי'. אנחנו צריכים להתעורר, להתנער, להתחיל להתארגן במרץ ובאינטנסיביות לקראת העתיד המתקרב במהירות. מה אתנו? האם אנחנו מוכנים להיות ציבור ענק שנהנה מגידול מבורך בקצב מהיר כל כך? האם בתי המשפט לא סוגרים בפנינו את האפשרות לחיות פה על פי דרכנו ולקבל את מה שמגיע לנו? האם מוסדות השלטון מוכנים לאפשר לנו להתקיים כאן ולגדול כאן?".

"מה עשתה אגודת ישראל?", שואל פרוש שאלה רטורית, "היתה תנועת ההשכלה שנגסה ביהדות הנאמנה, פעלה אצל השלטונות ובמישורים נוספים כדי להחריב ולקעקע כל זכר ליהדות ולתורת ישראל. באה אגודת ישראל ואמרה שבמקום שכל קהילה תתמודד לבד אל מול תנועת ההשכלה המאיימת, נתאחד כולנו לגוש אחד גדול ונדע להגן על זכויותינו. באר"י ליכדה אגודת ישראל את היהדות החרדית ונאבקה נגד הציונים.

"אני לא בא להשוות את עצמי למה שהיה אז, אבל אני חושב שהמטרות שלנו והיעדים שלנו צריכים להתרחב יחד עם הציבור עצמו. הציבור החרדי כבר לא עוד מיעוט שמנסה לשמר את הקיים, הוא כבר ציבור גדול ומשמעותי מאוד, יש לו השפעה רבה על מה שקורה גם בחלקים אחרים של הארץ, אנחנו נמצאים בעמדות השפעה שונות, אבל לא עושים די הצורך כדי לקדם את פני הבאות. המטרה של הועידה היא לעורר ישנים ולהקיץ נרדמים. 'ותקעתם בחצוצרות', להקים קול תרועה רמה שיעלה את השאלות הללו לראש סדר היום של מי שצריכים לנהל את ההיערכות שאליה אנחנו שואפים".
מאיר פרוש שלומי אמונים גידול טבעי חרדים היערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד