י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'העדה' תפגין בעד תלמידו היתום של הראשל"צ

ב'עדה החרדית' יוצאים להפגין עבור שלומי לוי, בחור יתום מצפת שנעצר באשמת עריקות, אך בני משפחתו מתנגדים להפגנה ומבהירים: "לא זו דרכנו"

הפגנת גיוס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
הפגנת גיוס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

 

מחר (א) יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון שלישי בעניינו של בחור הישיבה היתום שלומי לוי מצפת, הכלוא בכלא 4 בגין עריקות מצה"ל כבר כעשרה ימים, ובעקבות כך יוצאים ב'עדה החרדית' בקריאה להפגין.

עורך דינו של הבחור, שגיא גרינפלד, אומר לבחרדי חרדים: "כנגד שלומי הוגש כתב אישום שענייניו השתמטות מהצבא קרוב לשנתיים. אנו לומדים את חומר הראיות. לשלומי יש נסיבות מורכבות שמנעו ממנו להגיע ללשכת הגיוס, ואנו בטוחים כי בית הדין יבין שמדובר בסיפור חריג. אני תקווה ששלומי ישתחרר לביתו בקרוב".

בן משפחתו של לוי אומר לבחדרי חרדים: "אנו מתנגדים בכל תוקף להפגנות העדה החרדית מחר. זו לא דרכנו להפגין". לדבריו, "הצהרנו בפני הצבא כי שלומי נמצא במצב אישי לא כ"כ טוב בשל פטירת אביו. זה לא מקרה קלאסי, שלומי לא נגד הצבא, ואני לא מבין למה העדה החרדית יוצאים להפגין. זה מאוד יפריע לנו שהעדה יבוא להפגין. בחורים יכולים למנוע מעצמם את המעצר ולהגיש דיחוי בזמן. אנו מקווים ששלומי ישתחרר בקרוב ויחזור לשקוד על תלמודו בישיבה".

במודעות שהפיצה 'העדה החרדית' ברחבי הארץ נכתב: "התוכל לומר שלום עלי נפשי, כאשר רשעי ישראל זוממים להטיל על הבחור היתום שנה וחצי מאסר?! כולנו לשוועת היתום ביום ראשון מול שערי בית המשפט הצבאי ביפו. בראשות גדולי ומנהיגי ישראל שליט"א ובמעמד אלפי ישראל".

בהמשך מפורטות נקודות יציאה: "כלל ישראל מתאחדים ומתקבצים למעמד
ירושלים - בשעה 11:00 מרחבת שומרי אמונים ורחוב אבן האזל.
בית שמש - בשעה 12:20 רמת בית שמש ב' ע"י בית המדרש שערי רמ"א ומשכנות קנה בושם ע"י רחוב בית הכנסת.
בני ברק - בשעה 12:30 מרחוב חזו"א ע"י בנק פאגי.
ביתר - בשעה 12:00 בדיוק ביציאה מהעיר.
צפת - בשעה 10:30 בדיוק משכונת מאור חיים ליד השטיבלאך, ומביהכ"נ פרי מגדים רחוב האצ"ל".

כפי שפורסם לראשונה בבחדרי חרדים, בחור הישיבה היתום שלומי לוי נעצר לפני כעשרה ימים באישון ליל בביתו שבצפת, על ידי שוטרים שהיו לבושים בלבוש אזרחי. והוא שוהה במעצר בכלא 4. לפי עדות בני משפחתו ל'בחדרי', הוא התייצב מספר פעמים, אך משום שהוא יתום מאב, הוא התקשה להמשיך ולהתייצב. לוי לומד בישיבת חזון עובדיה בראשות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

סגן ראש עיריית צפת נהוראי לחיאני, נכנס גם הוא לעובי הקורה, בתקווה לשחרורו המהיר.

המשפחה מבקשת להתפלל למען העצור יוסף שלמה בן הדסה רוזה, בנו של הרב דוד לוי זצ"ל.

 



עריק ;בחור ישיבה יתום כלא 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד