י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מקור האושר • זה הזמן להירגע

בכרמיאל מצאתי את ההצעה המעניינת: להירגע, לטפל בגוף וגם בנפש • איך? - ענת שץ מנסה להסביר, אבל דומה שהתנסות אישית היא ההסבר הטוב ביותר • ראיון

מקור האושר • זה הזמן להירגע



ענת ודותן שץ, בעל ואשה המטפלים בלקוחותיהם בדרך ייחודית. ענת, המטפלת בנשים וילדים, היא מומחית בתנועה ומגע, מורה לפלדנקרייז, בוגרת ווינגייט ומטפלת מגע גוף נפש. דותן מטפל במגע עבור גברים. יחד הקימו את 'מקור האושר', במסגרתו הם מעבירים שיעורי פלדנקרייז לקבוצות וגם שיעורים אישיים, טיפולים אצלך בבית, הרצאות במרכזים קהילתיים ועוד. הם עצמם פועלים באזור הצפון, לגבי שאר הארץ, יש להם המלצות בשפע והם יידעו להפנות אתכן למטפלות המתאימות.

שמעתי על 'מקור האושר' דרך מישהי שמתגוררת בכרמיאל. נשמע מעניין. טיפולי מגע גוף נפש עד הבית – עיסוי משולב, עיסוי ארומטרפי, עיסוי נשים הרות, עיסוי תאילנדי, עיסוי אינדיאני – אבנים חמות, איורוודה, עיסוי תינוקות, הרצאות וחוגי בית בנושא תנועה, יציבה ורפואה משלימה.

ביקשתי מענת לפרט קצת יותר. איך מטפלים בגוף ובנפש? קצת הסבר לכל השמות הבלתי מובנים לי כמו עיסוי ארומטרפי, אינדיאני, תאילנדי. מה זה כל הדבר הזה? – שאלתי, והן, בסבלנות רבה, גם הסבירו.

"הגיע הזמן להעביר את תשומת הלב לעצמך. אם עד עכשיו כולם חוץ ממך היו חשובים - הילדים, הבעל, העבודה, ההורים, הנכדים... הגיע הרגע לעצור, לקחת נשימה, לתת לאדם החשוב ביותר בעולם להירגע, לנוח לרגע.

"האדם הזה - החשוב ביותר בעולם - שוכן בגופך. ולמה הוא החשוב בעולם - כי האדם הזה מעניק תשומת לב לכל האהובים עליך ולכן חובתך לשמור על גופך ונפשך ולו רק בכדי להמשיך ולהעניק לכולם אהבה".

טוב, עד כאן הכול מאד דיבר לליבי. מה יותר טוב מלהירגע? לנוח? לדאוג קצת לעצמנו? אבל איך עושים את זה, למען ה'?

"החיים שלנו מתחילים בשינוי"

"החיים שלנו מתחילים בשינוי. שינוי מהותי, מעבר חד מהרחם אל העולם, ממקום חמים ונעים, שיש בו סיפוק מיידי והגנה אל עולם שיש בו רעב ופחד, קור ורעש.

הלידה היא חוויה עוצמתית, אדירה... ואין אחריה דרך חזרה. מאותו רגע ואילך מתחילים חיים חדשים. לידה הוא תהליך עוצמתי ומרגש להורים העומדים מול החיים חדשים שנולדו לעולם. זה לא משנה איך הם התנהגו, מה היו ההרגלים שלהם, מה הם אהבו, מה היו החלומות והשאיפות שלהם.
מאותו רגע החיים שלהם משתנים.

"מה הם יעשו ? איך הם יתמודדו? מה האתגרים שיש לפניהם - אף אחד לא יודע. אבל בכל מקרה - לרוב ההורים יש פחות או יותר איזהשהו ניסיון חיים, שלימד אותם להתמודד עם שינויים.

"וכמו לכל מטבע, גם ללידה יש שני צדדים - מצד אחד זה ההורים, מהצד השני - ישנו הרך הנולד.
חווית הלידה היא עוצמתית גם לאותו עובר שבסופו של תהליך הופך ברגע משמעותי אחד - לבן אדם.
ומאותו רגע ממש מתחיל ניסיון חיים להתגבש – היחס לשינוי – האם שינויים יהיו מלווים בפחד, בעצירת הנשימה,

"מה מחכה לי בסופו של תהליך? האם חיבוק חם? האם אהבה? ואולי רק מיטה קרה? רעב וכאב?"

"לומדים להכיר את הגוף"

"מצד אחד להורים יש תפקיד ללוות ולהדריך. מצד שני - איזו הדרכה קיבלה האמא כשרק נולדה?
איזה ליווי חווה האבא הטרי כשהיה הוא עצמו רך נולד?

"בפלדנקרייז ישנם שיעורים בהם ניתן ללמוד איך להתייחס לשינוי, כל שינוי – טוב או רע
בשיעורים לומדים להכיר את הגוף, להקשיב לו, להיות מודע אליו, וכשההיכרות לגופך שלך היא שלמה יש לך כלים להיות הורה מלווה, לתת תמיכה גם פיזית וגם נפשית. לאפשר לאדם חדש להכיר גוף נפלא שיכול ליהנות באמת ובתמים מהחיים ומהעולם המופלא.

"זה לא באמת משנה מה היה בעבר – את זה לא ניתן לשנות. אי אפשר לדעת מה יילד המחר, אבל ממש ברגע זה קיימת בידייך הבחירה הבחירה לחיות חיים מלאים – עם כל מה שיש ועם כל מה שאין
הבחירה להיות אדם מאושר קיימת בכל רגע נתון למרות הכל, בגלל הכל - לחייך.

"גם אם לא לימדו אותך, גם אם גדלת בחברה שלא נתנה אפשרות להתפתח כפי שרצית, גם אם היה מחסור בכסף, גם אם היו סדרי עדיפויות ...יש מליון סיבות למה לא הקדשתי מספיק זמן בשביל עצמי, אבל עכשיו זה זמן נפלא לעשות שינוי וללמוד קודם כל לטפל בעצמי, ומתוך ההתייחסות שלי אל עצמי ניתן ללמוד על התפתחות התינוק שלי, מתוך מבט של אדם בוגר על הגוף שלי ועל הדרך בה אני מתנועע, אפשר להבין איך תינוק לומד להכיר את גופו ואת העולם שמסביבו
והדרך הזו של לימוד – היא דרך נפלאה להכיר את האדם החדש שנוסף למשפחה, ובאותה הזדמנות ליצור קשר משפחתי חם ונפלא".

טוב, זה נשמע טוב וגם יפה, אבל אני מודה שבשביל להתנסות ולהבין באמת, צריך לקבוע פגישה אישית עם ענת מ'מקור האושר'. לכן, הבאתי את המלצתי בפניכן, ואני משאירה לכן את שלב החוויה האישית.

התנסויות והתרשמויות – אשמח, כמו תמיד, לקבל אל תיבת המייל שלי.

ענת שץ - [email protected] 0523-957450

קישורים:
לפרטים והרשמה - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד