י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המשפחה: "בואו להלוויה של אבא. תהיו אנשים יותר טובים, יותר אוהבים"

הטרור השתולל בסוף השבוע האחרון וגבה מחיר יקר וכואב • בני משפחתו של מיכאל מרק הי"ד ילוו אותו הבוקר למנוחת עולמים ובעל כרחם מצטרפים למשפחת השכול • קוראים לכולם לבוא להלוויה של מי שהיה "אבא של כולם"

הקדוש מיכאל מרק הי"ד. צילום: איציק כהן
הקדוש מיכאל מרק הי"ד. צילום: איציק כהן

אני מביטה על התמונה של מיכאל מרק, הי"ד, עמד ליד אשתו, חוי, שניהם מחויכים מאוזן לאוזן ונראה כי צער, יגון ואפילו סתם מחשבה שלילית כלשהי – מהם והלאה.

אולי זו רק התמונה שראיתי, ואולי כך התנהלו חייהם. החיוך האמיתי הזה שניבט מכל תמונה שראיתי, עשה רושם כל כך כן, שכל מה שבן אדם רוצה מול כזו תמונה, הוא לחייך בחזרה ולשבת איתם לשיחת נפש כזאת, לשאוב עידוד וכח בעולם מלא צרות.

אלא שהסיוט הכי גדול, תפס אותם, את הזוג המקסים והיפה הזה, שאינני מכירה אותם אישית. ההיכרות היחידה שהיתה לי עם שמם ודמותם – היא בעקבות פיגוע ירי נתעב, שהשיג אותם בעודם בנסיעה משפחתית.

נסיעה כזו שמתרחשת אצל משפחות מדי יום. אבא נהג, אמא לידו, והילדים במושב האחורי. שגרה שכזאת.

עשרה ילדים – שרק רגע קודם היו עשרה ילדים למשפחה מלוכדת ושמחה, מלאה באהבת חינם ונתינה, הפכו לעשרה ילדים יתומים מאב שנרצח לנגד חלק מהם, עשרה ילדים לאמא שנאבקת על חייה בבית החולים, עשרה ילדים שחלקם פונו לבית החולים בעקבות הירי, וחלקם, כל אחד במקום אחר, בחרדה וחוסר ידיעה, מה קורה עכשיו עם ההורים והאחים שלי?

בסרטון קצרצר שהתפרסם ברשת, נראים כמה מבני משפחת מרק. האחים יושבים ומחבקים, מעודדים, והבנות מדברות, משתפות ומבקשות בתחנונים: "הוא לא היה רק אבא שלנו, הוא היה אבא של הרבה אנשים". אומרת בתו, והאחרת מוסיפה ומבקשת מכולם לבוא להלוויה, לשמוע משהו טוב שאבא היה ותיקחו את הטוב הזה ותהיו אנשים יותר טובים, יותר אוהבים".

לא פשוט לפתוח שבוע כזה, עם קריאת יתומים לבוא להלוויה של אבא שלהם. לא פשוט אחרי סוף שבוע כזה של טרור אכזרי שגדע חיים בדרכים כה איומות. טרור שגדע חיים של ילדה מתוקה בת 13 בעודה ישנה במיטתה בביתה, טרור ששלח לבית חולים אמא שלא יכלה להשתתף בחתונת בתה, טרור שלקח לעשרה ילדים את אבא – מגן ומשען. טרור שהותיר עוד פצועים וכואבים, המומים ואפופי טראומה והכניס עם שלם למצב של כוננות מחדש, ועצבים רופפים מכל פעם שמישהו לא עונה לטלפון.

היום הזה יתחיל, יימשך ויסתיים – אנחנו נמשיך בשגרה, בעיקר משום שאין לנו הרבה ברירה, ועוד משפחה תחל היום את דרכה בתוככי השכול, ונקווה באמת ובתמים שלא עוד.

ההספדים על מיכאל – מיכי מרק הי"ד, יחלו הבוקר, ראשון, בשעה 11:00 בעתניאל, ולאחר מכן ייצא מסע ההלוויה להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן הקדוש.
פיגוע פיגוע בחברון עתניאל מיכאל מרק טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד