כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בתו של מיכאל מרק הי"ד פרצה בבכי: "שמור עלינו אבא שלי"

אלפים מלווים את הקדוש הרב מיכאל מרק הי"ד בדרכו האחרונה, במסע הלוויה שהחל בהיכל ישיבת עתניאל • הקהל שר את ניגון ד' בבות הידוע, ובהמשך ספדו לו ילדיו, נשיא המדינה ושרת המשפטים • תיעוד דומע

בתו של מיכאל מרק הי"ד פרצה בבכי: "שמור עלינו אבא שלי"

אלפים משתתפים בשעה זו בהלווייתו של הקדוש מיכאל (מיכי) מרק הי"ד, שנרצח בצהרי שישי בפיגוע ירי בציר 60 בדרום הר חברון. מסע ההלוויה החל בישיבת עותניאל - שם כיהן כמנהל ומשם להר המנוחות בירושלים.

יהושע הבן, ספד לאביו ואמר: "אבא, אתה לא אוהב דיבורים. הייתה בך עוצמת הרכות, מבט אחד חודר ואני מהרהר בתשובה. ככל שעוברות השנים מתבררים עוד עומקים ומעגלים, קהל מעריצים. אבא היה איש קבלה והכלה, נתינה אינסופית, מחשבה רבה. תפיסת מציאות על כל רבדיה. טבעתי במצולות, ליבי צמא לאהבתך. לקח אלוקים את מבוקשו ואנחנו מה?"

היתומים באמירת קדיש. צילום: ערוץ 7

הבת, אורית, ספדה: "אבא אני אוהבת אותך. אבא שלי אהוב אני לא מאמינה שנפרדים. לא מזמן עמדת וחיבקת אותי, אמרת שלא תעזוב, עכשיו אלוקים לקח אותך. כל הזמן אמרנו אבא שבשמים לוקח את הטובים ואתה הכי מדהים בעולם. כמה טוב תרמת. נתת כ"כ הרבה למען אחרים כמה עשית. עבורנו כל דבר שרק רצינו נתת מכל הלב. קיבלת אותנו כמו שאנחנו, גם כשהיו דברים לא בסדר היית איתנו ולא עזבת לרגע. תבקש מאבא בשמים שירחם עלינו. אני שמחה שהספקתי לומר כל כך הרבה פעמים כמה אני אוהבת אותך. הורים מדהימים קיבלתי. אנחנו שבורים, החינוך שלכם להיות אנשים מאמינים חזקים ולא נשברים. אבא תהיה גאה למעלה, תראה איזה חזקים הילדים שגידלת. תודה לך על כל דבר שנתת, שעזרת לי להיות מי שאני. אבא תתפלל על אמא שתחזור אנחנו צריכים אותה בבקשה תפתח שערי שמים כולנו צריכים אותך. עלית בצורה מדהימה על קידוש ד' אחרי טבילה במקווה. תתפלל עלינו שנמשיך אותך עם כל החינוך שנתת. שמור עלינו אבא שלי".



הבת, מרים ספדה: "רק לפני שבוע היתה שבת יפה ומרגשת הסתכלתי עליך והייתי גאה. כמה היית גאה בנו. אמרת לי כמה אתה אוהב אותי. כמה דיברנו והתקרבנו עברנו דרך מורכבת תמיד האמנת והיית גאה בי היית איתי בשמחות ובנפילות אני לא מאמינה שאינך איתנו. איזה אבא היית לנו הרעפת אהבה ונתת כח. מבטיחה שאני אהיה חזקה ואשמור על כולם. נישאר יחד המשפחה היפה שבנית. תודה על שמונה עשרה שנים שטיפחת אותנו ולא נתת ליפול תן לנו כוחות ואמונה לחיות לא ליפול. נזעק לאבא מלמעלה שירחם עלינו היתומים ועל עם ישראל".



שרת המשפטים איילת שקד ספדה: "אורית את צודקת אלוקים לוקח את הטובים ביותר ומהטובים ביותר יש ביישוב הזה. מלח הארץ כמה לוקחים ממכם. רק לאחרונה נלקחה דפנה ששמענו רבות על פעלה ועכשיו אתה מיכי שליווית את השיבה משלביה הראשונים והטלת אותה למגדלור משלב חול וקודש. ניצלת את החוש העסקי לא להרוויח, לעזור לאנשים לצמוח בכבוד. איש שהכל למען התורה העם והארץ חינכת את עשרת ילדיך המדהימים. הייתה לכם הזכות לגדול להורים בצורה יפה ומיוחדת, רבים מהתלמידים שמרגישים שאיבדו אבא. אין לנו שום סכסוך טריטוריאלי, זה שנאה של איסלם קיצוני. התשובה היא המשך בניה, התיישבות וחינוך, מאז ומעולם זו היתה דרכה של ההתיישבות ונפעל לעשות כך גם בעתניאל. נרדוף את האויב. תושבי יהודה ושומרון הם לא הבעיה הם הפתרון. הם המגן של מדינת ישראל, בגופם מונעים את הקמת חמסטן ודאעשטן. הם במילואים כל החיים. מגינים בגופם על כל מדינת ישראל".



אורי אריאל אמר: "בין הירדן לים רק ריבון אחר וזו מדינת ישראל. כל רעיון אחר נותן תקווה לאוייבנו. צריך לכנס ממשלה ולומר די, הגיע זמן ריבונות".

נשיא המדינה רובי ריבלין ספד: "איננו נסוגים אחור, איננו מרפים את אחיזתנו בקרקע- שורשינו נטועים עמוק באדמת הארץ הזו. דם יהודי אינו הפקר, אנו מבטיחים, מעל קברו של מיכי, אנו נמשיך להילחם בטרור ללא מורא וללא פחד- נלחם וננצח".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"אני עומד מול מיטתך, מיכי, מיכאל, כואב ועצוב, ואיתי עומדת יחד, אבלה, אומה שלמה." אמר הנשיא והוסיף: "היית בדרכך יחד עם בני המשפחה לשבות את השבת עם אמא, זלדה, לקראת חגיגות השמונים של אמך. מה יותר משפחתי, תמים ונטול שנאה ממשפחה שנוסעת להיות עם האמא, הסבתא, לארוחת השבת המשפחתית? הכל היה כבר מוכן. אבל, עוד טרם נכנסה השבת גזלה אותך יד המרצחים ממשפחתך. בדם קר. לנגד עיני שניים מילדיך, תהילה ופדיה. לנגד עיניה של רעייתך האהובה, חוי, שנפצעה באורח אנוש."

את דבריו סיים הנשיא בהצהרה: "אנו מבטיחים, מעל קברו של מיכי, אנו נמשיך להילחם בטרור ללא מורא וללא פחד. נלחם וננצח. צה"ל וזרועות הביטחון יגדעו את ידי המרצחים הארורים שרצחו אותך מיכי. הארץ לא תכסה על הדם. דבר לא ירפא את הכאב, אך אורה של הדרך שסלל מיכי- לא ייכבה. יהי זכרו ברוך, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרב קלמנזון, ראש הישיבה וגיסו של המנוח: "הקב"ה, הקפת אותי בשני אנשים צעירים שעשו הכל. הקב"ה לא מבין אותך? למה לקחת את הצעירים, למה לא לקחת אותי? כל מה שמיכי נגע הפך לזהב. הוא סייע לכולם, לבנות בית, לא לפשוט את הרגל ולא לפשוט את היד. הצלחת לפעול ולהזיז דברים בלי להכעיס את אחד, בלי מלחמות. איש של אהבה.

"אתה תחסר לקהילה כאן, אתה תחסר לישיבה ולכל עם ישראל. באופן אירוני אתה תחסר גם לעם של הרוצחים של שלך. אתה עזרת גם להם. אנחנו נמשיך לפעול לשלום ולסייע לשכנים הערבים שלנו. אני אומר לשכני הערבים אם לא תכרתו את היד של הרוצחים הם יכרתו אתכם. אתם תסבלו ראשונים.
אדוני הנשיא צריכים לעשות מעשה כדי שבני עמנו לא ירגישו חשופים ומאויימים ואולי אנשים חלשים יפעלו באלימות. אנא העבר את המסר להחזיר את הבטחון לאזרחים".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90






מיכאל מרק פיגוע ירי עותניאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד