כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סער מאשים את הממשלה במחדל ומציע פתרון לבעיית הפיגועים

בעוד הממשלה לא מציגה תוכנית אפקטיבית למניעת פיגועים, גדעון סער, השר לשעבר ומבכירי הליכוד, ביקר היום ב"בחדרי חרדים", הצביע על המחדל הגדול של גל הטרור והציע פתרון לפיגועים בשטחי ישראל

גדעון סער (מרים אלסטר, פלאש 90)
גדעון סער (מרים אלסטר, פלאש 90)

גל הפיגועים מאז הפיגוע במתחם שרונה בתל-אביב, עולה מדרגה, מחריף ומחמיר - ועל פי הערכות גורמי ביטחון, ככל שאנו מתקרבים לסוף ימי הרמאדן, אין אופטימיות להיחלשותו.

הקבינט התכנס אמש וצפוי להתכנס שנית, אך אף אחד מהנציגים הפוליטיים או הצבאיים אינו מציע פתרון מעשי ואפקטיבי למניעת המשך - או חלילה החרפת גל הטרור. הדעות חלוקות בעיקר סביב שאלת האפקטיביות של החמרת היד הקשה כנגד אוכלוסיה פלסטינית באזורים המועדים. דווקא שר לשעבר, מציע פתרון מעשי, בשני שלבים, אשר לדבריו "ימנעו בוודאות פיגועים ושפיכות דמים".

השר לשעבר גדעון סער, אשר ביקר הצהריים (א') בבני-ברק, מצביע על מחדל השוהים הבלתי חוקיים, כנקודה המרכזית אשר יש לפתור במהירות, ובכך למנוע פיגועים. השר לשעבר ובכיר הליכוד, קיים ביקור במערכת 'בחדרי חרדים' וקיים שיחה עם עורכי וכתבי האתר, במהלך ישיבת מערכת.

בין הדברים התייחס סער לגל הטרור שהתחדש בשבוע האחרון, וכאמור, האשים את הממשלה במחדל חמור בטיפול בשוהים הבלתי חוקיים: "העדר טיפול רציני בשוהים הבלתי חוקיים, כשאנחנו כבר תשעה חודשים בתוך אינתיפאדה, הוא מחדל".

סער התייחס גם לפיגוע בשבוע שעבר בנתניה ואמר כי "גם הפיגוע בנתניה ביום חמישי האחרון, בוצע על ידי שוהה בלתי חוקי. 90 אחוז מהפיגועים שבוצעו בתוככי ישראל היו על ידי שוהים בלתי חוקיים. זה נתון מדהים".

סער קרא לפתוח במבצע חסר תקדים לעצירת התופעה ואמר: "צריך לפתוח במבצע ענק של איתור והרחקת עשרות אלפי שוהים בלתי חוקיים פלסטינים הנמצאים בישראל. צריך גם להשלים בדחיפות את גדר הביטחון כדי לוודא שליטה אפקטיבית על הנכנסים".

לצד הביקורת, גיבה סער את החלטת ראש הממשלה לקזז כספים מהרשות הפלסטינית בגין תמיכתה הכספית במחבלים ומשפחותיהם ואמר כי זהו ״צעד נכון״. עוד אמר כי יש לקיים ביהודה ושומרון מדיניות דיפרנציאלית ולמקד את המערכה איפה שיש טרור כמו בגזרת חברון . כמו כן קרא סער לבחון ברצינות חזרה לכלי הגירוש בעיקר גירוש של מסיתים.

סער משוכנע כי התמקדות בבעיית השוהים הבלתי חוקיים, ופתרונה, הם אלו אשר יביאו להפחתה משמעותית בטרור: "ביצוע שני המהלכים האלה ימנע בוודאות פיגועים ושפיכות דמים״, אמר.
גדעון סער בחדרי חרדים שבחים פתרון לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד