י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הלם ב'עדה החרדית': המוסד 'על טהרת הקודש' - לוקח כסף מהמדינה

לפני 17 שנה פרשו הורים זועמים מ'בנות רחל' כשהתברר שהמוסד לוקח כסף מהמדינה, והקימו את 'חכמת לב' שיחנך את בנותיהם על טהרת הקודש • כעת מתברר כי 'חכמת לב' לקח גם הוא כסף מהמדינה - והעדה סוערת • הסיפור המלא בפרסום ראשון

מוסד חכמת לב היום בצהריים. צילום: בחדרי חרדים
מוסד חכמת לב היום בצהריים. צילום: בחדרי חרדים

סערה בעדה החרדית: המוסד לבנות 'חכמת לב' הממוקם ברחוב קאפח בשכונת מאה שערים בירושלים, נתפס 'על חם' לוקח כסף מהמדינה.

מדובר במוסד לבנות שהוקם לפני כ-17 שנה על ידי הורים לבנות שגילו שהמוסד הקודם 'בנות רחל' לקח במסווה כסף מהמדינה, והם פתחו בית ספר חדש כדי שיהיה על טהרת הקודש.

בימים האחרונים מתחוללת סערה של ממש כאשר התברר שגם 'חכמת לב' לוקחים כסף מהמדינה. בעקבות כך תוכנן דיון להיום (א') אחר הצהריים בוועד החינוך הטהור של 'העדה החרדית' - לשם הביאו ההורים והעסקנים את המסמכים שמוכיחים כי המוסד לוקח כסף מהמדינה, בהמשך נדחה הדיון בעניין למחר יום שני.

עסקנים שטיפלו בנושא מספרים ל'בחדרי חרדים' כיצד נחשף המידע המדובר: "ההורים גילו את זה בעקבות מפקחת של משרד החינוך שהגיעה לביקורת במוסד".

"הדרישה היא", אומר אחד העסקנים, "לזרוק את המנהל מהמוסד הנמצא בהשגחת העדה החרדית, לטענתו הוא לא ידע וזה רק גיסו ואשתו הם אלו שסידרו את התקציבים מהציונים, בכל אופן הדרישה היא שהמנהל קויפמן מתורה ויראה צריך ללכת הביתה".

הורה במוסד אומר ל'בחדרי חרדים': "זה ממש תרמית. הוא היה מראשוני המקימים ופשוט שיקר להורים, הוא היה בראש הלוחמים להיפרדות מהמוסד הסורר הקודם 'בנות רחל' והתחייב להיות נאמן לשיטה, בשביל שהעדה החרדית תממן בניין למוסד".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהל המוסד הוזמן כבר לשיחה גם אצל גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס וכן אצל פטרונו הרב זליג ראובן קצנלבויגן מ'תורה ויראה'.

מנהל המוסד הרב אלתר קויפמן הגיב ל'בחדרי חרדים': "אני לא עונה בטלפון על דבר שנמצא בהנהלת העדה החרדית. אנו לא משתפים פעולה עם אתרי אינטרנט".
חכמת לב תקציבים מהמדינה משרד החינוך בנות רחל מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד