י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יפו: עימותים בין שוטרים למפגיני 'העדה'

המשטרה עצרה את הפגנת 'העדה החרדית' מול בית הדין הצבאי ביפו, המתקיימת במחאה על מעצר בחור הישיבה היתום שלומי לוי

יפו: עימותים בין שוטרים למפגיני 'העדה'
יעקב לדרמן פלאש 90

 

כפי שפורסם אמש, התקיים בבית הדין הצבאי ביפו היום (א) דיון שלישי בעניינו של בחור הישיבה היתום שלומי לוי מצפת, העצור בכלא 4 בגין עריקות מצה"ל כעשרה ימים, ובעקבות כך ב'עדה החרדית' הוחלט לצאת למפגן מחאה.

עורך דינו של הבחור שלומי לוי, שגיא גרינפלד, אמר ל'בחדרי חרדים': "הדיון בעניינו של מרשי שלומי לוי נדחה ליום שלישי הקרוב, על מנת שהגורמים המוסמכים יסיימו את האבחון בעניינו. ואנו נעשה הכל על מנת שבקרוב הוא ישתחרר מהמעצר".

לדבריו, "הוגש כנגד מרשי כתב אישום לצד בקשת מעצר עד תום ההליכים ואנו התנגדנו להארכת מעצר עד תום ההליכים ודרשנו שחרור, בית הדין דחה את הדיון לעוד יומיים על מנת שאבחונו של הבחור יסתיים".

בעדה החרדית יצאו להפגין בעקבות מעצרו של הבחור והוציאו הבוקר אוטובוסים מכל רחבי הארץ לבית הדין הצבאי. במודעות שהפיצה 'העדה החרדית' ברחבי הארץ נכתב: "התוכל לומר שלום עלי נפשי, כאשר רשעי ישראל זוממים להטיל על הבחור היתום שנה וחצי מאסר?! כולנו לשוועת היתום ביום ראשון מול שערי בית המשפט הצבאי ביפו. בראשות גדולי ומנהיגי ישראל שליט"א ובמעמד אלפי ישראל".

אלי ביתאן עורך אתר 'בחדרי חרדים' שנכח במקום מספר: "כ-500 איש הגיעו להפגין מול בית הדין הצבאי ביפו בשל מעצרו של הבחור. לאחר סיום הנאומים, המשטרה התנפלה על עשרות חרדים שקיימו תהלוכות מחאה, והקימה רשת אנושית לחסימת המפגינים כדי לעצור את התהלוכה".

לדבריו, המשטרה החליטה לעצור את התהלוכה באמצע רחוב שבתי ישראל ביפו, החלה לדחוף את המפגינים לעבר האוטובוסים, ולאחר שאלה התנגדו - המשטרה החלה להשתמש באמצעים משמעותיים כמו פרשים, שדהרו לתוך המפגינים באלימות קשה.

 

עו"ד שגיא גרנפלדצילום: עו"ד שגיא גרנפלד

עו"ד שגיא גרנפלד


כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחור הישיבה היתום שלומי לוי נעצר לפני כעשרה ימים באישון ליל בביתו שבצפת, על ידי שוטרים שהיו לבושים בלבוש אזרחי. והוא שוהה במעצר בכלא 4. לפי עדות בני משפחתו ל'בחדרי', הוא התייצב מספר פעמים, אך משום שהוא יתום מאב, הוא התקשה להמשיך ולהתייצב. לוי לומד בישיבת חזון עובדיה בראשות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

בן משפחתו של לוי אמר אמש לבחדרי חרדים: "אנו מתנגדים בכל תוקף להפגנות העדה החרדית מחר. זו לא דרכנו להפגין". לדבריו, "הצהרנו בפני הצבא כי שלומי נמצא במצב אישי לא כ"כ טוב בשל פטירת אביו. זה לא מקרה קלאסי, שלומי לא נגד הצבא, ואני לא מבין למה העדה החרדית יוצאים להפגין. זה מאוד יפריע לנו שהעדה יבוא להפגין. בחורים יכולים למנוע מעצמם את המעצר ולהגיש דיחוי בזמן. אנו מקווים ששלומי ישתחרר בקרוב ויחזור לשקוד על תלמודו בישיבה".

 

צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90




















הפגנה שלומי לוי בחור יתום צפת יפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד