י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכותל הרפורמי יוצא לדרך, עדכון על המתווה בעוד חודש

פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים": המדינה מצהירה כי תחל מייידית בעבודות הכנה להקמת 'הכותל הרפורמי', ובמקביל מודה כי לא הגיעה עדיין למתווה המקובל ומבקשת מבג"צ ארכה של חודש לעדכון

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון: המדינה צפויה להגיש מחר (ב) לבג"צ בקשה לדחייה בהגשת התשובות לעתירה נגדה בנושא הכותל, זאת בעקבות המגעים המתקיימים בימים אלו בין הצדדים כדי להגיע להסכמות, ומתוך רצון לסיים את הסאגה מחוץ לכותלי בית המשפט.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המדינה תבקש מחר מבג"צ לפחות אורכה של חודש ימים כדי למצות את המגעים בין הצדדים הנוגעים בסכסוך בכותל. המדינה צפויה לטעון בבקשתה כי בשבוע שעבר נערכה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי המפלגות החרדיות והרבנים הראשיים לישראל בנושא הכותל, והעניין נמצא עדיין בדיונים. ולכן צריך לתת צ'אנס נוסף לממשלה.

המועד האחרון בו המדינה צריכה להגיש את תשובתה בנושא הוא מחר בשעה 10 בבוקר. המדינה תטען עוד כי ראש הממשלה נתניהו משקיע רבות כדי להגיע להבנות והסכמה בנושא וראש לשכתו דוד שרן מנהל את המגעים בעצמו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתשובת המדינה נטען בין השאר כי "המשיבים יבקשו לעדכן כי המאמצים להשגת הסכמות, לרבות התקנת תקנות על ידי השר לשירותי דת שיסדירו את הסדרי התפילה, נמשכים בימים אלו. במסגרת האמור, ביום 29.6.16 התקיימה פגישה בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה ונציגי המפלגות החרדיות בעניין הנדון. בתוך כך יצוין כי בכוונת המדינה להתחיל באופן מיידי בנקיטת הפעולות הנדרשות לצורך ביצוע חפירות ארכיאולוגיות על מנת לבצע עבודות מתוכננות ברחבת התפילה במתחם קשת רובינסון, בדומה להצעות שהועלו בעבר בעניין זה. ההערכה היא שהעבודות צפויות להימשך כשנה". יצויין כי דברים אלו נחשפו לפני שבוע בראיון של יצחק נחשוני למשה גלסנר.

"בנסיבות אלו, ועל מנת לאפשר שהות לשם מיצוי המהלך האמור, מוצע כי יתאפשר למשיבים להגיש הודעת עדכון מטעמם בתוך פרק זמן של חודש ועד ליום 4.8.16. בכל הנוגע למורכבות הסוגיה הנדונה, ולרגישותה הרבה, המשיבים יבקשו להפנות לתגובה מטעמם מיום 30.3.16".

כזכור, ביום רביעי שעבר נפגשו הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, יחד עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, עם ראש הממשלה נתניהו ועם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בלשכת רוה"מ.

בפגישתם הבהירו הרבנים הראשיים את עמדתם נגד כל מתן דריסת רגל לרפורמים, ובפרט בכותל המערבי כמקום המקודש לעם היהודי לדורותיו.

ראשי המפלגות החרדיות הודיעו כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר ברפורמים וכי הם עומדים על דעתם שלא לאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי. הנציגים חזרו על החלטות מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא והצהירו כי היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לדרוס את קדשי האומה בכל דרך שהיא.
רפורמים הכותל המערבי עתירה בגץ דחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד