כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפו: חמישה עצורים בהפגנת 'העדה' ביפו

מאות אנשי "העדה החרדית" התעמתו עם עשרות שוטרים בהפגנה מול בית הדין הצבאי ביפו, זאת כמחאה על מעצרו של הבחור שלומי לוי מצפת, העצור בכלא 4 בגין עריקות מצה"ל כעשרה ימים. צפו בתיעוד

ההפגנה ביפו. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנה ביפו. צילום: יעקב לדרמן

מאות אנשי "העדה החרדית" הפגינו היום (חמישי) מול בית הדין הצבאי ביפו, זאת במקביל לדיון שלישי בעניינו של בחור הישיבה היתום שלומי לוי מצפת, העצור בכלא 4 בגין עריקות מצה"ל כעשרה ימים.

במודעות שהפיצה 'העדה החרדית' ברחבי הארץ נכתב: "התוכל לומר שלום עלי נפשי, כאשר רשעי ישראל זוממים להטיל על הבחור היתום שנה וחצי מאסר?! כולנו לשוועת היתום ביום ראשון מול שערי בית המשפט הצבאי ביפו. בראשות גדולי ומנהיגי ישראל שליט"א ובמעמד אלפי ישראל".



המשטרה אפשרה את המחאה עד לסיומה, אך עם תחילת פיזור המפגינים, לטענת המשטרה, החלו חלק מהמפגינים להפר את הסדר על ידי הפיכת פחי אשפה וחסימת צירי תנועה ותקיפת שוטרים. "המתפרעים השליכו ביצים ואבנים לעבר השוטרים ואף הפכו שני קטנועים וגרמו להם נזק" נמסר.

מפקד המשטרה הודיע למתפרעים כי הם מפרים את תנאי רישיון ההפגנה ופועלים בניגוד לחוק. משלא נשמעו להוראות המשטרה ניתנה הוראה לפזרם. במהלך פיזור ההפגנה נעצרו חמישה חשודים בגין התפרעות והפרת הסדר הציבורי.

אלי ביתאן, עורך אתר 'בחדרי חרדים', שנכח במקום סיפר: "לאחר סיום הנאומים, המשטרה התנפלה על עשרות חרדים שקיימו תהלוכות מחאה, והקימה רשת אנושית לחסימת המפגינים כדי לעצור את התהלוכה". לדבריו, המשטרה החליטה לעצור את התהלוכה באמצע רחוב שבתי ישראל ביפו, החלה לדחוף את המפגינים לעבר האוטובוסים, ולאחר שאלה התנגדו - המשטרה החלה להשתמש באמצעים משמעותיים כמו פרשים, שדהרו לתוך המפגינים באלימות קשה".

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחור הישיבה היתום שלומי לוי נעצר לפני כעשרה ימים באישון ליל בביתו שבצפת, על ידי שוטרים שהיו לבושים בלבוש אזרחי. והוא שוהה במעצר בכלא 4. לפי עדות בני משפחתו ל'בחדרי', הוא התייצב מספר פעמים, אך משום שהוא יתום מאב, הוא התקשה להמשיך ולהתייצב. לוי לומד בישיבת חזון עובדיה בראשות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

בן משפחתו של לוי אמר אמש ל"בחדרי חרדים": "אנו מתנגדים בכל תוקף להפגנות העדה החרדית מחר. זו לא דרכנו להפגין". לדבריו, "הצהרנו בפני הצבא כי שלומי נמצא במצב אישי לא כ"כ טוב בשל פטירת אביו. זה לא מקרה קלאסי, שלומי לא נגד הצבא, ואני לא מבין למה העדה החרדית יוצאים להפגין. זה מאוד יפריע לנו שהעדה יבוא להפגין. בחורים יכולים למנוע מעצמם את המעצר ולהגיש דיחוי בזמן. אנו מקווים ששלומי ישתחרר בקרוב ויחזור לשקוד על תלמודו בישיבה".
שלומי לוי הפגנה העדה החרדית משטרה מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד