כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נתניהו וליברמן אישרו בנייה בשכונת רמות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו תוכניות לבניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין התוכניות שאושרו, בניית 560 דירות במעלה אדומים ו-140 דירות בשכונת רמות. כמו כן אושרו בניית 600 יחידות דיור לפלסטינים בשכונת בית צפאפה

נתניהו וליברמן (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו וליברמן (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו אמש (ראשון) תוכניות לבניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין התוכניות שאושרו, בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכן עוד כמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. כמו כן סיכמו נתניהו וליברמן על בניית 600 יחידות דיור לפלסטינים תושבי שכונת בית צפאפה בירושלים.

השר זאב אלקין תקף את ההחלטה ואמר: "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד. 600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפה הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית, גבעת המטוס.

"אני קורא לראש הממשלה לאשר גם את הבנייה בשכונת גבעת המטוס ליהודים, ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2,000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו".

לסיום אמר אלקין: "כמו שבקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, בנימין נתניהו עשה היסטוריה בהקמת שכונת הר חומה בירושלים, אני קורא לו לעשות היסטוריה פעם נוספת בקדנציה הזו ולפעול באופן מיידי לקידום שכונת גבעת המטוס".

מוקדם יותר הערב התכנסו במעלה אדומים שרים וחברי הכנסת משדולת ארץ ישראל, כדי לפתוח בקמפיין להחלת הריבונות במעלה אדומים. בין המשתתפים - ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח״כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', השרים זאב אלקין, אורי אריאל וחיים כץ, חברי הכנסת רוברט אילטוב, מיקי לוי, אלעזר שטרן, שולי מועלם ואלי כהן.

הם חתמו על ''מגילת הריבונות של מעלה אדומים'', בה הם מתחייבים לפעול בכל האמצעים הדמוקרטיים כדי להביא לחקיקת החוק שיחיל את הריבונות הישראלית על מעלה אדומים, גם במחיר של התנגדות בינלאומית.

"אנו החתומים מטה רואים בהחלת הריבונות על מעלה אדומים במהלך ישראלי עצמאי, ללא קשר או תלות בהסכמים מדיניים כלשהם - צעד צודק, ציוני, מתבקש ואחראי. מן הראוי שיתקבל בהבנה ע"י אומות העולם. אך גם אם יעורר התנגדות בינלאומית – על מדינת ישראל לבצע אותו, כי זוהי זכותה ואף חובתה.

"'אנו מכריזים בזאת על תמיכתנו בתכנית 'מעלה אדומים ישראלית', על הזדהותנו עם הקריאה 'הגיע זמן ריבונות' ועל מחויבותנו לפעול למימוש התכנית להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים, כי זה הצעד הישראלי הנכון והמתבקש", נכתב.
בנימין נתניהו אביגדור ליברמן בנייה בשטחים שכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד