כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הטרקטור, והבחור מויז'ניץ שלא זכה להכניס את ספר התורה

כל ימיו היה יוסף ז"ל מדוכא בייסורים, מאז החלה בניית בית המדרש של ויז'ניץ - החל לאסוף עבור ספר תורה • אמש נכנס הספר לבית המדרש, אך יוסף אינו בין החיים

הטרקטור, והבחור מויז'ניץ שלא זכה להכניס את ספר התורה

מעמד הכנסת ספר תורה מרגש נערך אתמול (א') לבית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ בבני ברק, נדבת הבחור החשוב יוסף שטרן ז"ל שנפטר בערב חג הפסח האחרון לאחר שנות ייסורים קשים ומרים.

במהלך חייו כתב יוסף ז"ל ספר תורה לזכותו, אך לא זכה להכניסו בחייו. אתמול בני משפחתו הכניסו את ספר התורה לזכרו ולעילוי נשמתו. במהלך חייו, התפתחה סביב הבחור יוסף שטרן ז"ל קהילת 'יוסף הצדיק' - חסידים שהתפללו עמו את התפילות בביתו ובחגים, כשהיה לו כוח להגיע לבית הכנסת.

מאז החלה הבנייה לבית המדרש הגדול ויז'ניץ בבני ברק התרים יוסף ז"ל לספר תורה את כל מי שהגיע לאתר הבנייה, בין השאר את הפועלים והמהנדסים.

סיפור מעניין סופר במעמד מספר פעמים, שאירע עם אחד העובדים במתחם הבנייה. בעל טרקטור, שלו ציוד מכני יקר, תרם ליוסף ז"ל סכום גדול לספר תורה ובדיוק באותו לילה נכנסו ערבים למתחם הבנייה להעמיס את הציוד היקר, בכדי לגנוב את הכלים על גבי משאית.

תוך דקות הגיעו למקום תלמידי ישיבת ויז'ניץ הסמוכה ועצרו את הגניבה. ציון נהג הטרקטור הרים תרומה בסך 2500 ש"ח, וסכום הגניבה שנמצא על גבי משאית הגנבים הוא בערך כ-250.000 שקלים. ציון, שהרגיש שהנס הוא בגלל ספר התורה, הוסיף תורמה נוספת לבחור יוסף שטרן ז"ל.

התהלוכה יצא אמש מבית הוריו ברחוב קהילות יעקב לעבר בית המדרש הגדול בהשתתפות האדמו"ר מויזנ'יץ, ולאחר מכן נערכה סעודת המצווה באולמי 'היכלי הפאר' בהשתתפות כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ.

הצלם שוקי לרר תיעד את סעודת המצווה





































ויזניץ יוסף שטרן ספר תורה פועלים בעל טרקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד