ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

טיבי: "נפיל את הממשלה ונכתיר את גפני"

במהלך דיון בועדת הכספים על עליית מחירי המשכנתאות, הציע ח"כ טיבי להכתיר את גפני כראש ממשלה "אם זה מקובל עליכם ביהדות התורה"

טיבי וגפני. צילום: תומר נמבורג פלאש 90
טיבי וגפני. צילום: תומר נמבורג פלאש 90

ועדת הכספים קיימה היום (ב) דיון בהצעה לדיון מהיר של מספר חברי כנסת בנושא עליית מחירי המשכנתאות. במהלך הדיון פנה ח"כ אחמד טיבי לח"כ מנחם אליעזר מוזס שנשא דברים ואמר: "בוא נפיל את הקואליציה ואת הממשלה יחד".

מוזס השיב לטיבי: "אולי תצטרף לממשלה?" וטיבי המשיך: "להפיל את הקואליציה. מצידי שגפני יהיה ראש הממשלה. אם זה מקובל עליכם ביהדות התורה". יו"ר הועדה, גפני עצמו, סיכם את הדיון המשעשע: "טיבי אי אפשר עליך".

מוזס זעק על הבעיה הקשה של מצוקת הדיור במגזר החרדי. "המגזר החרדי לוקה בכפליים. גם לא זכאים למשכנתאות וגם לא זכאים להחזר שכר דירה. ולמה? כי הם גרים במחסנים, בחניונים תת קרקעיים! לקחתי פעם את חברי ועדת הכלכלה לסיור קרוב לכאן, במרחק 300 מטר. אני מזמין גם אתכם, בואו! בואו ראו בעיניים את המצוקה!"



מוזס סיפר כי לפני 7 שנים הקים שדולה לנושא מצוקת הדיור. "באותה תקופה עת שימשתי יו"ר השדולה, הוזמנתי אל ראש הממשלה. הוא הודיע שהקים ועדה 'סופר טנקר' למציאת פתרונות. אבל בינתיים, הגיע לכאן סטנלי פישר והכריז כי עיקר דאגתו ליציבות הבנקים וכי כל הוזלה במחירי הדיור תסכן את יציבותם".

"יש לנו כאן שתי ממשלות כלכליות" המשיך מוזס, "האחת בראשות שר האוצר המבקש להוזיל והשניה בראשות הבנקים הדואגים רק לעצמם. הרי לא יתכן שכפי שדיווחה המשנה לנגידת בנק ישראל, על כל מיליון ש"ח משכנתא משלם האזרח תוספת של 230,000 ש"ח. רק מהלך דרסטי יחלץ אותנו מהמבוך הזה".
אחמד טיבי משה גפני ועדת הכספים ראש ממשלה משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד