י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ח"כ הרב חיים אמסלם: גרמנו לשנוא את התורה

ריח בחירות באוויר וח"כ הרב חיים אמסלם מתכונן למלחמה: מבקר, תוקף, ומציג את תוכניתו העתידית: מפלגה מתחרה לש"ס • החלום הגדול: שדרעי ישתמש בה כמקפצה

"למה שונאים אותנו?". ח"כ הרב חיים אמסלם
"למה שונאים אותנו?". ח"כ הרב חיים אמסלם



כשריח הבחירות נישא באוויר, מנסה ח"כ הרב חיים אמסלם, איש ש"ס בהווה - אך לגבי העתיד קשה עדיין לדעת - לשפר עמדות. בינתיים הוא איש ש"ס, אבל מי שמשוחח איתו באחד על אחד יודע כי למעשה עזב כבר מזמן.

שלום ירושלמי מ'מעריב' כותב השבוע כי ח"כ הרב אמסלם מרשה לעצמו להטיח ביקורת קשה בממסד. כשהרב אמסלם נשאל האם אינו פוחד מקללות ונידויים שירדפו אחריו משיפרוש משורות מפלגת האם, הוא משיב: "כציפור לנוד, כדרור לעוף, כך קללת חינם לא תבוא".

בחלומו רואה עצמו ח"כ אמסלם חלק ממפלגתו של אריה דרעי, שככל שהדברים נראים כעת קום תקום. נכון, אנשי דרעי שבים ומבטיחים כי הדבר לא יקרה בעתיד הקרוב - "לא בחיי הרב", כדבריהם - אבל בפוליטיקה הכל אפשרי. קשה גם לראות את דרעי נותן לבחירות לחלוף לו מול העיניים כשהוא נשאר, שוב, בבית.

לדעת הרב אמסלם, אריה דרעי "התקלקל" בישיבות האשכנזיות בהן למד, ואילו הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', והוא עצמו, הם יצירי כפיו של הלימוד והחינוך הספרדי. כיוון שכך, שניהם יכולים להחזיר אותו למסלול החשיבה העצמאי והלא מתבטל.

ירושלמי, מצידו, סבור שח"כ אמסלם מבקש להניח תחת רגליו של דרעי את המקפצה, ממנה יגביה עוף יחד עם הציבור הספרדי כולו, וישאיר את ש"ס המיושנת הרחק מאחור.

אותנו, אגב, זה לא מפתיע. בראיון שהעניק לנו בעיצומה של הפגרה בכנסת, דיבר ח"כ המסלם על קשריו ההדוקים עם אריה דרעי, על הטיולים המשותפים שלהם בשבתות אחר-הצהרים, ועל הדיל ההולך ונרקם ביניהם - להקים יחד מפלגה. דרעי, בתגובה, שלל את הדברים מכל וכל. "להד"ם", זעקו אנשיו.

מתבטל? דרעי. צילום: יעקב כהןצילום: מתבטל? דרעי. צילום: יעקב כהן
מתבטל? דרעי. צילום: יעקב כהן


בונה את המפלגה שלו בחדרי חרדים...

ח"כ אמסלם יורה בש"ס חיצים למכביר. לדעתו, היא משאירה מאחוריה עשרות אלפי עניים בכוונת מכוון. הוא כועס על ההתבטלות הספרדית בפני האשכנזים, על ההשתמטות משירות צבאי ועל הבטלה מרצון. "ההתבטאויות שלו קשות", כותב ירושלמי. "עוד אפשר לחשוב עליו בטעות שהוא מיליטנט של מרצ".

"החברה הישראלית הסכימה בזמנו של בן גוריון להסדר 'תורתו אומנותו' ל-400 לומדי תורה. הם לא שיערו ולא חלמו שהממדים יגדלו בכמויות ובעוצמות כאלה, שאין להם כל פרופורציה. הם טוענים שהפכנו לנטל עליהם? האמת היא שהפכנו לנטל על עצמנו. הפקרנו את השטח וגרמנו להם לזלזל בנו, לכנות את תלמידינו 'בורים'. גרמנו להם לשנוא את התורה", אומר אמסלם.

"אנחנו רוצים רופאים, אדריכלים, משפטנים, כלכלנים, רואי חשבון, מדענים, פסיכולוגים ואנשי תקשורת, שיהיו כולם יראי השם ותלמידי חכמים", הוא אומר, וטווה את הרכב מפלגתו העתידית.

שם לרשימה? - עוד אין, אבל אולי "תורת חיים". כך או כך, הרשימה הזו תוציא מהבור את כל המסכנים שש"ס השליכה פנימה, לדבריו.

"הרב אמסלם בונה בינתיים את המפלגה שלו בחדרי חרדים", כותב ירושלמי. "מי ששואל אותו, נענה ש'אני עדיין בפנים, איש ש"ס', אבל למקורביו הוא אומר כי עזב מזמן. בדרך החוצה מש"ס הוא יורה בכולם".

"למה שונאים אותנו?" - הוא עובר לנושא המדובר ביותר בימים אלו, "למה אנחנו צריכים לשלם את מחיר השנאה שמקורה בפסקי הלכה הזויים, סחיטת תקציבים, הצעות חוק טיפשיות, אי גיוס לצבא, חיים על חשבון קצבאות ילדים, אבטלה מרצון, שרפת דגלים, זלזול במדינה וסמליה, גזענות ואפליה במוסדות החינוך, כמו בפרשת עמנואל? האם כל אלה הם לתפארת התורה ולומדיה? איך לא הצלחנו להראות כי הלומדים האמיתיים ראויים למלגות לימוד הולמות, כמו מקבלי מלגות המחקר באקדמיה?"


יש לו סיבה להיות מודאג? אלי ישיצילום: יש לו סיבה להיות מודאג? אלי ישי
יש לו סיבה להיות מודאג? אלי ישי


"ההשערות הפוליטיות הן של ירושלמי"

המעניין הוא כי לא חלפו אלא שעות ספורות מאז פרסום הכתבה - ועד שבא התיקון. מתברר, כי הדברים נאמרו לעיתונאי שלום ירושלמי לא כראיון, אולם הוצגו ככזה.

הכותרת של אתר NRG, במקור, היתה: "יש חיים אחרי ש"ס - ראיון עם ח"כ חיים אמסלם". לאחר התיקון, מופיעה כותרת שונה לגמרי: "יש חיים אחרי ש"ס - המפלגה החדשה של ח"כ חיים אמסלם". קרי, אין כאן ראיון, יש כאן החלפת מילים, דעות והרבה פרשנות פוליטית.

"ח"כ הרב חיים אמסלם חבר בתנועת ש"ס ופועל בתוכה ומתוכה, על מנת לשנות ולתקן את הנדרש לטובת עם ישראל ותורת ישראל", אומרים לנו אנשיו של אמסלם, השוהה בחו"ל בימים אלו. "ההשערות הפוליטיות שנכתבו על ידי שלום ירושלמי ב'מעריב', הן על דעת הכותב בלבד ולא נעשו בראיון".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד