י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הבן זעק על הקבר: "תוך שנה איבדנו גם את אבא וגם את אמא"

המונים ליוו אמש למנוחות את הרבנית חנה רייזל אדלר ע"ה, שנפטרה לאחר שורה ארוכה של טרגדיות אישיות שעברה, כאשר שיכלה בן, התאלמנה מבעלה הגדול, התייתמה מאמה ע"ה ואיבדה גם את חמותה ע"ה • ומה הקשר לרבי שמואל רוזובסקי?

בית החיים פוניבז' בבני ברק. צילום: שוקי לרר
בית החיים פוניבז' בבני ברק. צילום: שוקי לרר

עין לא נותרה יבשה לאחר חצות הלילה ברחוב ישמח משה 12 בקרית סאטמר בבני ברק: המונים מתושבי עיר התורה והחסידות ליוו למנוחת עולמים את האשה הצדקנית מרת חנה רייזל אדלר ע"ה, שנפטרה אמש בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, יומיים לפני הגיעה לגיל 60.

מדובר בטרגדיה קשה שתפסה את כל מכרי המשפחה, המנוחה ע"ה סבלה מקשיי נשימה החל מפטירת בנה הרב משה זצ"ל לפני ארבע שנים, מאז הייתה מסתובבת עם בלון חמצן והמתינה להשתלת ריאות. לפני שנה בעלה רבי יצחק אדלר זצ"ל רב בית המדרש 'אהבת חסד' בבני ברק נפטר. יממה לאחר פטירתו נפטרה אמה ע"ה - וחודש לאחר מכן נפטרה חמותה הגברת אדלר ע"ה, אם בעלה.

את דברי ההספדים פתח גאב"ד זכרון מאיר הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר, שדיבר על היותה עמוד התפילה ובכך שמסרה את נפשה להדריך כלות קודם חתונתן וחיזקה את הצניעות.

אחיה הגאון רבי משה אהרן רוט, רב ביהמ"ד בית דוד, דיבר על ההקרבה שלה מאז התחתנה עם בעלה זצ"ל, ש"לא דרך בחיים במכולת או בבנק ולא ידע כלום מהבלי עולם הזה הכל היא לקחה על עצמה במסירות".

הרב אדלר וחמיו הרב יוסף הכהן רוט זצ"לצילום: הרב אדלר וחמיו הרב יוסף הכהן רוט זצ"ל
הרב אדלר וחמיו הרב יוסף הכהן רוט זצ"ל

הגאון רבי יעקב אדלר, מראשי ישיבת גרודנא בבאר יעקב ואחיו של רבי יצחק זצ"ל, סיפר על כך שהיא הייתה מקלידה את החידושים והשיעורים של רבי שמואל רוזובסקי ותוך כדי ההקלדה היא גם למדה את הנושאים, ועד כדי שהיא שאלה לגבי חול המועד ואמרו לה שאפילו בחול המועד מותר לה להקליד שזה לא נקרא עבודה, אלא לימוד.

אחרון המספידים היה בנה הגדול הרב עמנואל נחום אדלר, רב בית המדרש 'אהבת חסד', שסיפר כמה הקדישה מחייה עבור בעלה ועבור הדקדוק במצוות שלו, אחרי החתונה היא שמעה ממנו שהוא לא מרוצה מהתפילין והיא אספה פרוטה לפרוטה וקנתה לו תפילין חדשות, כך גם היה לפני שנתיים היא שמעה שוב שהוא לא מרוצה מהתפילין שלו ולאחר כמה שבועות הביאה לו מעטפה עם כסף לתפילין חדשות, וכן ביקש מחילה אם לא נהגו בכבודה.

בשעה 2:00 בלילה לאחר סתימת הגולל בבית החיים פוניבז' - ליד קבר בעלה ובנה ספד בנה הרב אליהו ואמר: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, תוך שנה נהיינו יתומים גם מאבא וגם מאמא, אנחנו לא יודעים איך זה יהיה ומה יהיה, אבל אנחנו בטוחים שהקב"ה נותן משו הוא נותן את הכוחות איך להתמודד עם זה". האח הזכיר את העובדה שיש עוד שני אחים שטרם נישאו וצריך לדאוג להם.
חנה רייזל אדלר הלוויה אסונות שנה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד