כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בהמשך לחשיפת 'בחדרי': מהפכת המפלגות החרדיות הושלמה - האוצר יעביר עוד 50 מיליון

המהפכה הושלמה - גזירות לפיד מאחורינו: 50 מיליון שקלים נוספים על ה-80 מיליון שאושרו מלפני שבועיים - אושרו היום בצהריים, לאחר שהאוצר התקפל והסכים לממן את ההפרשים בין תקציב 2012 לתקציב 2016, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'

גפני ליצמן ופרוש. צילום: פלאש 90
גפני ליצמן ופרוש. צילום: פלאש 90

כפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" לפני עשרים יום (משבר כחלון גפני הסתיים - יותר ממאה מיליון שקלים לעולם התורה http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=103401) על כך שהאוצר נכנע לדרישות גפני והקציב יותר ממאה מיליון שקלים נוספים לתקציבי עולם התורה, בפגישה בצהריים סוכם כי בקרוב יובא לישיבת הממשלה, יעבירו 50 מיליון שקלים נוספים לתגבור יהדות ומוסדות המוכש"ר, ובכך גזירות לפיד ופירון בוטלו, והתקציבים חוזרים לקדמותם כבשנת 2012, כפי שנחתם בהסכמים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות.

בכך מצליחות המפלגות החרדיות להוסיף לתקציבים עבור מוסדות התורה סכום כולל של כ-135 מיליון שקלים. כ-80 מיליון מתוכם לישיבות ולכוללים במסגרת העלאת ערך הנקודה, וכ-50 מיליון לתגבורי לימוד יהדות (גם לתיכונים), תמרוץ וטיפוח, לחיידרים המוגדרים כמוסדות המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר) למוסדות פטור.


בפגישה שנערכה הצהריים (ב') במשרד האוצר, בלשכתו של סגן האוצר יצחק כהן, בהשתתפות שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן, יחד עם נציגי משרד האוצר והחינוך, הושג הסיכום הסופי והמתווה להבאתו בפני הממשלה.

לפי הדיווחים, יתוקצבו סעיף טל"י (טיפוח לימודי יהדות) וכן שעות טיפוח למוסדות המוכשר שאינו רשמי (מוכש"ר) בסך כולל של 50 מיליון שקל לשנה, כחלק מתקציב 2016. סכום זה מגיע כתוספת מהאוצר למשרד החינוך, לאחר שבמשרד החינוך התעקשו לשמר את התקציב הקיים, וכל דרישה קואליציונית שנחתמה בהסכם, הפנו למשרד האוצר, שיתקצב מחדש.

באוצר כזכור גררו רגליים וסירבו להעביר את התקציבים. גפני, בשבתו כיו"ר ועדת הכספים, עיכב כמה העברות תקציביות אשר היו חשובות לשר האוצר כחלון ובכירי המשרד. העיכובים גרמו למתח ומשבר בין גפני לכחלון, ששיאו בדברים חריפים של שר האוצר נגד גפני, בפורום ראשי הקואליציה. גם דיווח זה נחשף כזכור ב"בחדרי חרדים".

סגן שר האוצר יצחק כהן אמר כי מדובר בבשורה לעולם התורה וכחלק מהשלמת הסעיפים בהסכם הקואליציוני, בהמשך לתקציב הישיבות ולהבטחת ההכנסה ובמטרה להביא לתיקון כל גזירות הממשלה הקודמת.

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך את שר האוצר משה כחלון על ההחלטה, ואמר כי היענות האוצר לדרישה זו, מבטאת את השותפות הקיימת בין מרכיבי הממשלה, וכי "בכך עמדו בכל ההתחייבויות הקיימות בהסכם הקואליציוני שנחתם איתנו".
תקציב עולם התורה המהפכה הושלמה גפני כהן ליצמן משרד האוצר 135 מיליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד