כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אפליית התלמידות הספרדיות: ח"כ מרגי נפגש עם זהבי

לאחר שיו"ר ש"ס הסמיך את יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, לטיפול בנושא האפליה במוסדות החרדיים, מרגי כבר הפשיל שרוולים והתחיל לעבוד, כאשר כבר הערב נפגש עם מנהל המחוז החרדי איציק זהבי לפגישת עבודה

יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי הסמיך את יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, לטיפול בנושא האפליה במוסדות החרדיים, מרגי כבר הפשיל שרוולים והתחיל לעבוד, כאשר כבר הערב (שני) נפגש מרגי עם מנהל המחוז החרדי איציק זהבי לפגישת עבודה.

במהלך הפגישה דנו השניים בנושא הרישום של הבנות לסמינרים ולבתי הספר היסודיים והיכן זה עומד. זהבי סקר בפני מרגי את עבודת המשרד והפיקוח אחרי הרישום שהוא מנהל. זהבי הבהיר למרגי כי המשרד ינקוט באפס סובלנות כלפי אפליה ודחיית בנות מסיבות לא ענייניות.

בשבועות האחרונים הפך מרגי לדמות הבכירה אשר מטפלת בנושא האפליה ולכתובת המרכזית של ההורים המופלים. מרגי מעביר מידי שבוע פניות רבות של משפחות שסורבו על ידי בתי ספר שונים למשרד החינוך ועוקב אחרי כל פניה.



מעמדו כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת הופך אותו לדמות משמעותית במאבק באפליה ולגורם שזוכה ליחס מיוחד במשרד החינוך בשל תפקידו הבכיר.

מוקדם יותר היום אמר ח"כ מרגי ל"בחדרי חרדים" כי "מה שהיה בשנה שעברה באלעד מקרין על כלל הרשויות המקומיות החרדיות ומנהלי בתי הספר. אנחנו הולכים לגלות אפס סובלנות בסוגיה של האפליה, כל ילדה אצלנו זה מקרה ועולם שלם בפני עצמו. אנחנו לא נאפשר שילדה אחת תישאר בבית גם אם זה יהיה כרוך שאני אדרוש שלילת סמל מוסד מבית ספר שמפלה".
יעקב מרגי איציק זהבי אפליית תלמידות ספרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד