כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב ראובן אלבז זעק: "רוצים לרמוס את השבת. צריך לבכות" • וידאו

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון הרב ראובן אלבז, דיבר בפני תלמידיו בצפת על סערת הבריכה המעורבת המחללת שבת שנפתחה בעיר. הרב אמר בכאב: "רוצים לרמוס את השבת. צריך לבכות" • צפו בדבריו

הרב ראובן אלבז (יעקב לדרמן, פלאש 90)
הרב ראובן אלבז (יעקב לדרמן, פלאש 90)

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון הרב ראובן אלבז, הגיע היום (שני) אל בית "פאר הנצח" בצפת למסור את דרשתו החודשית בפני אנשי הקהילה החרדית בעיר.

הפעם בחר הרב אלבז לבכות על חילולי השבת המתחדשים בעיר, עם פתיחת הבריכה שעוררה סערה.

הרב אלבז דיבר בכאב: "בעוונותינו הרבים, ממש צרו צעדנו מלכת ברחובתנו ה' ירחם. צפת כולה מתחרדת, כולה קדושה וטהרה, תראו כולם קדושים וטהורים כאן. פתאום רוצים עכשיו לפתוח בריכות ה' ירחם. לרמוס את השבת הקדושה, ה' ירחם על עמו ישראל".



הרב אלבז הוסיף, "כמה צריך לבכות, עד שהעיר ברוך השם תפסה צורה. אני זוכר לפני 45 שנה לא היה כאן אף יהודי מלבד בודדים, כמו זכר למעשה בראשית, זה מה שהייתה צפת. אני אומר לכם זה כל צפת שכונות, בקושי תלמודי תורה, אולי היו 30 תלמידים. אבל היום השם זיכה אותנו שהוקמו כוללים ותלמודי תורה ובעיר התיקה עושים קידוש ה' בשבת".

"העיקר שאתם בני הישבה הגעתם לכאן לגור בעיר הקדושה הזו. אתם בונים אותה בעניין הרוחני ומחזירים את תפארת ישראל לקדמותה כמה זכות יש לכם. ועכשיו רוצים לרמוס ברגליים את קדושת השבת. צריך לעמוד איתנים מול זה".

לסיום אמר הרב אלבז לתלמידיו: "אדם אחד אמר לי 'אתה יודע כמה יש בחינוך החרדי בצפת? 80 אחוז חרדי, ובתוך שנתיים ה-20 אחוז החילוני לא יהיה בעזרת השם'".
הרב ראובן אלבז צפת חילולי שבת הבריכה המעורבת בצפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד