כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מאבק בטכנולוגיה? חוק חדש נגד פייסבוק

השרה שקד והשר ארדן יזמן חוק חדש להתמודד עם ההסתה לטרור ברשתות החברתיות בישראל

ייחסם? פייסבוק
ייחסם? פייסבוק

בצל גל הטרור האחרון - שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן יגישו בקרוב תזכיר הצעת חוק להסרת תכנים פוגעניים מרשתות חברתיות כחלק מהמלחמה בהסתה ברשת, זאת בהמשך להתקפה של השר ארדן נגד פייסבוק.

בנוסף יעסוק החוק בחסימת גישה לתכנים אסורים ומסרי הסתה לטרור והסרתם המוחלטת, בדומה לחוקים דומים הקיימים במדינות כמו אוסטרליה וצרפת.

השרים הנחו את מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ואת יחידת הסייבר במשטרה לרכז את הטיפול בהסרת תכנים פוגעניים מסוגים שונים כגון עידוד ביצוע פעולות טרור, שיימינג, העלבת עובדי ציבור ולשון הרע.

בהתאם להנחיה, במקרה של פרסום תוכן אסור, יפנה משרד המשפטים לרשתות החברתיות השונות ואתרי האינטרנט, כמו פייסבוק וגוגל, יידע אותם ויתריע בפניהם כי התוכן מפר את הוראות חוק העונשין בישראל ומהווה גם הפרה של תנאי השימוש בהם.

השרה שקד והשר ארדן יגישו בקרוב הצעת חוק המחייבת הסרת תכני טרור ותכנים אסורים נוספים המסכנים באופן ממשי בביטחון המדינה, הציבור או אדם פרטי. לפי הצעת החוק, יוכל בית המשפט לחייב בצו כל גורם בשרשרת פרסום התוכן להסיר את התוכן האסור. נוכח הפגיעה הפוטנציאלית בחופש הביטוי, צווים להסרת תכנים יינתנו במשורה, במקרים קיצוניים ויופנו כלפי התוכן הפוגעני בלבד. כזכור, הצעת חוק הגבלת שימוש במקום לשם מניעת ביצוע עבירות, שעברה בקריאה ראשונה, מורה לספקיות אינטרנט להגביל גישה לכתובות אינטרנט הכוללות תכנים של מכירת סמים, הימורים.

לדברי השרה שקד: "גופי הטרור וארגונים פוגעניים עושים שימוש פסול בזירת האינטרנט. על מנת לבלום את ההתפשטות יש לפעול במהירות וביעילות ולעדכן את החקיקה הקיימת לאתגרים המקוונים החדשים העומדים בפנינו. מדינות מערביות רבות השכילו להבין כי הנושא דורש היערכות וחקיקה ייחודית, ואנו מבקשים ליישר עמן קו. ישראל נמצאת בחזית המאבק העולמי בטרור וככזו היא לא יכולה להישאר מאחור בחקיקה נגד תכנים פוגעניים".

השר ארדן הוסיף: "הנחיתי את משטרת ישראל למקד מאמץ באיתור תכנים מסיתים ברשתות החברתיות אשר מעודדים טרור ואלימות. האינטרנט והרשתות החברתיות הפכו לבמה המרכזית להסתה לטרור ומדובר באתגר אדיר שמעסיק מדינות רבות. כפי שחברות האינטרנט יודעות הכל על הגולשים ומרוויחות מיליארדי דולרים ממכירת פרסום שמוכוון אליהם, עליהן לייצר מנגנון יעיל שיאתר ויסיר תכנים מסיתים מהרשת. אנו נעשה הכל לקדם במהירות את החקיקה שתאפשר להוציא צווים להסרת תכנים מסיתים".
פייסבוק גלעד ארדן הסתה ברשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד