כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למרות התנגדות החרדים - מיקי זוהר הגיש את הצעת חוק השבת

ברביעי שעבר נפגש ח"כ מיקי זוהר עם ח"כי יהדות התורה המתנגדים לחוק השבת במתכונת שהציע, ולדברי המשתתפים אף הסכים למשוך את ידו מהצעת החוק, אולם 'בחדרי חרדים' חושף כי אמש הוגשה הצעת החוק עם חתימתו של זוהר

מיקי זוהר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיקי זוהר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: למרות ההתנגדות החרדית לחוק השבת החדש, ואחרי שהודיע לחברי סיעת יהדות התורה כי הוא מתכוון לוותר על החוק - הגיש אתמול (ב) ח"כ מיקי זוהר את הצעת חוק השבת עליה חתומים חברי הכנסת מיקי זוהר, רחל עזריה, אלעזר שטרן ומנואל טרכטנברג.

מדובר בהצעת חוק שתפר את הסטטוס קוו ותאפשר פתחית מוסדות תרבות, בילוי ופנאי, מאידך גיסא המסחר במרכולים יצומצם תוך שמירה על נגישות עבור התושבים. כמו כן, תופעל תחבורה ציבורית מצומצמת מהשכונות למוקדי התרבות והבילוי.

כזכור, ביום רביעי שעבר השתתף ח"כ מיקי זוהר בישיבת סיעת יהדות התורה שעסקה בנושא השבת, שם ניסה לשכנע את חברי הכנסת החרדים לתמוך ולפחות לא להטיל וטו על הצעת החוק שלו ושל חבריו. חברי הכנסת מיהדות התורה הודיעו לו כי מתנגדים בתוקף להצעת החוק. ולדברי חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה - ח"כ זוהר הודיע כי הוא מסיר את ידו מהצעת החוק. אולם לבחדרי חרדים נודע כי אמש הוגש החוק למזכירות הכנסת עם חתימתו של ח"כ מיקי זוהר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מרכיבי ההצעה תלויים זה בזה ומשלימים זה את זה. קיצור שבוע העבודה יאפשר למשפחה מן השורה הן לעבוד לפרנסתה והן להקדיש זמן במהלך השבוע לפעילויות נחוצות אחרות כגון סידורים וקניות, כך שאפשר יהיה לצמצם את שעות הפתיחה בשבת של קניונים שמחוץ למרכזי הערים מבלי לפגוע במהלך החיים של משפחות אלו. צמצום המסחר יחזק את השבת כיום של "עונג שבת" המוקדש לפעילויות תרבות ופנאי, ובילוי בחיק המשפחה והקהילה.

"מוסדות תרבות, בילוי ופנאי יהיו פתוחים בשבת, והמסחר במרכולים יצומצם תוך שמירה על נגישות עבור התושבים ועל תחרות הוגנת. כמו כן תתקיים תחבורה ציבורית מצומצמת בפרט מהשכונות למוקדי התרבות והבילוי, אשר יתנו מענה שוויוני לשליש מאוכלוסיית ישראל אשר אין בבעלותם רכב פרטי. הרשויות המקומיות יקבעו את היקף והמסלולים כך שהדבר לא ייפגע בשכונות בעלות אופי דתי, וההסעות ייעשו בכלי רכב קטנים, היברידיים או חשמליים שלא יפרו את מנוחת השבת."

ח"כ מיקי זוהר מסר בתגובה לבחדרי חרדים כי "בשבוע שעבר נועדתי עם חבריי היקרים חברי יהדות התורה והצטערתי לשמוע כי יתנגדו לחוק השבת המחודש. עם זאת החלטתי להמשיך ולקדם את החוק החדש לטובת צמצום חילול השבת בפרהסיה ולחיזוק השבת כיום המנוחה השבועי של כל אזרחי ישראל".
מיקי זוהר חוק השבת יהדות התורה תחבורה ציבורית הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד