י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו מציג: 'סולחה' עם רובי ריבלין

שעות לפני המראה לארה"ב התיישב ראש הממשלה ל'סולחה' עם יו"ר הכנסת • זו כבר סולחה שניה שלהם בקדנציה • לאחר סדרת עקיצות הדדיות - הערב: הסכם שלום

התבטאות שמתאימה "לנהג מונית". רובי ריבלין
התבטאות שמתאימה "לנהג מונית". רובי ריבלין

רגע לפני שהוא יוצא בדרכו לארה"ב, נועד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, לפגישת 'סולחה'.

חתול שחור עבר בין השניים כבר לפני למעלה משנה, על רקע חוקי המשילות ובראשם 'חוק מופז' שהעבירה הממשלה. בהמשך נפגשו השנים לפגישת פיוס, ונראה היה כי היחסים ביניהם עולים על פסיים תקינים. אלא שלפני מספר שבועות, על רקע אישור התקציב ההולך וקרב, בשל פעילותו הנמרצת של ריבלין למניעת חוק ההסדרים, שוב עלו היחסים על שרטון.

בשעתו דיווחנו על כינוס מיוחד של עיתונאים, במהלכו ירה ריבלין חיצים בחוק ההסדרים, שהובטח לו כי יקוצץ, אך בתמורה קיבל אותו מנופח ומשומן. ריבלין אף איים שלא להגיש את תקציב המדינה לאישור הכנסת, באם לא יוצאו ממנו מספר חוקים.

בהמשך, במהלך דיון פנימי בהנהלת הקואליציה, צוטט ריבלין באמרו: "אשתי לא ממנה אנשים", כשהוא מתכוון 'לעקוץ' בכך את ראש הממשלה, שאשתו, שרה, כביכול 'מסייעת' לו למנות אנשים.

אנשי נתניהו רתחו, וכמה מהם אף התבטאו כי מדובר התבטאות שמתאימה "לנהג מונית".

בתגובה, נפוצו שמועות שיצאו מלשכת נתניהו על כך שהוא מתכוון לקדם הצעת חוק שתמנע מריבלין את האפשרות להתמודד על תפקיד נשיא המדינה, תפקיד אליו הוא נוטש את עיניו זה מכבר.

גם במהלך נאומו של נתניהו ביום רביעי האחרון, נאום עליו דיווחנו בהרחבה, ניסה ריבלין להתרות שוב ושוב בחברי הכנסת שהפריעו למהלכו התקין של הנאום. בכל פעם בה התרה בהם, הוסיף הסבר מדוע ולמה הוא עושה זאת.

בשלב מסוים העיר לו נתניהו כי אינו מבין למה הוא אמור להסביר כל-כך הרבה. ריבלין, מצידו, לא נשאר חייב, ואמר לנתניהו כי ישמח מאוד להתיעץ איתו בענייני ניהול הכנסת...

כאמור, הערב, שעות ספורות לפני צאתו לארה"ב, לפגישה עם סגן הנשיא ג'ו ביידן ועם ראשי הארגונים היהודיים, נפגש נתניהו עם ריבלין - ושוב סיכמו השניים על שיתוף פעולה ועל המשך עבודה פוריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד