כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך החמאס מבריח יורו מעזה ליהודה ושומרון

הותר לפרסום: שני עצורים החשד להברחת כסף לארגון הטרור • שוטר פלסטיני תיווך בין אחד העצורים לפעילי חמאס. העצור השני שימש כנהג משאית שמפנה חול מאתרי חפירת מנהרות ובחקירה סיפק מידע רב

כך החמאס מבריח יורו מעזה ליהודה ושומרון
ף

הותר לפרסום כי נעצרו שני תושבי רצועת עזה שהבריחו עשרות אלפי יורו עבור חמאס ביהודה והשומרון.

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, היחידה המרכזית של משטרת במחוז דרום וצה"ל, נעצר במעבר תרקומיא במהלך חודש שעבר פאיז עטאר (65), תושב בית לאהיה ברצועת עזה, בעל היתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, זאת לאחר שעלה חשד כי הוא משמש שליח כספי טרור עבור פעילי חמאס ביו"ש.

פאיז עטאר, שקיבל היתר כניסה לישראל לטובת מסחר, התבקש על ידי פעילי חמאס להבריח דרך המעברים השונים כספים עבור ארגון החמאס באיו"ש באמצעות הסלקת הכספים בנעליים שיועדו לכך. במסגרת זו, הבריח במספר הזדמנויות, כספים עבור פעילי חמאס שונים באיוש, מתוך ידיעה שייעוד הכספים - עשרות אלפי יורו, לארגון חמאס.

בשב"כ הגיע מידע שבני משפחתו של פאיז בחמאס, בדגש על פעילות בחמאס ומעורבותם בפעילות כנגד כוחות צה"ל ובחפירת מנהרות. במסגרת זו עלה כי בניו של פאיז עשו שימוש בביתו לצורך קיום פגישות של החמאס.

במהלך החקירה נחשף מידע אודות פתחי מנהרות הממוקמים, בחלקם, מתחת למבנים אזרחיים, לרבות מגורי אזרחים תמימים ומסגדים וכן נקודות שיגור טילים הממוקמות בסמוך למבנים אזרחיים, באופן אשר יש בו כדי לסכן את האוכלוסיה האזרחית ברצועה.

בנוסף, נעצר במהלך חודש יוני במעבר ארז, איתאללה סרחאן (37), תושב כפר ג'בליה, אף הוא בעל היתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, לאחר שנתפס כמי שניסה להבריח בנעליו 10,000 יורו עבור פעילי חמאס בגדה. בחקירת סרחאן, שקיבל היתר כניסה לישראל עבור מסחר, רק כשבועיים לפני מעצרו, עלה כי כבר ביום כניסתו הראשון לישראל פנה אליו שוטר חמאס העובד בצד הרצועתי של מעבר ארז, ועניין אותו בביצוע הברחת כספים לאיו"ש. לאחר שסרחאן הביע נכונות לבצע את ההברחות השוטר הפגיש אותו עם פעילי חמאס, ששילמו לו בעבור המשימה, סיפקו לו זוג נעליים שבהן הוסלקו הכספים והבטיחו לו תמיכה במידה ויתפס.

בנוסף לניסיון הברחת הכספים ביום מעצרו, העביר סרחאן יום קודם לכן כספים פעם נוספת והסתירם עבור פעילי טרור באיו"ש. מהחקירה עלה כי סרחאן היה מודע לכך שמדובר בכספי חמא"ס המיועדים לפעילות ארגון הטרור באיו"ש. במסגרת חקירתו של סרחאן התברר כי הוא עובד מזה מספר חודשים כנהג משאית בחברה המפנה חול מאתרי חפירת מנהרות של ארגון הטרור של החמא"ס ושל ארגון הג'האד האסלאמי הפלסטיני.

מתוקף עבודתו, נחשף סרחאן לאתרי חפירת מנהרות רבים של החמאס ושל הג'יהד האסלאמי. סרחאן מסר מידע רב אודות פתחי המנהרות אליהן נחשף ובכלל זה - ארגון הטרור האחראי על חפירת המנהרה, מיקום מדויק בו מתבצעת חפירת המנהרה ומצב חפירת המנהרה. מעבר למידע הרב שהתקבל במהלך חקירה זו בשב"כ, החקירה ממחישה, מעל לכל, את האופן שבו ארגון הטרור של החמאס מנצל באופן ציני את נכונותה של מדינת ישראל להקל על האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה על ידי מתן היתרי כניסה לישראל לטובת מסחר ומשתמש בבעלי היתרים אלו לקידום מטרות הטרור של הארגון ומביא במו ידיו לפגיעה באוכלוסייה האזרחית ברצועה.

יצויין כי מדינת ישראל מאפשרת, מדי חודש בחודשו, כניסה של אלפים מתושבי רצועת עזה למדינת ישראל לצרכים הומניטריים, רפואיים ואחרים. לא אחת, גורמי הטרור מנצלים היתרים אלו למטרות לא חוקיות ובהן העברת כספי טרור. מדובר באירוע חמור הממחיש את הניצול של נכונות ישראל להענות לצרכים ההומניטאריים של האוכלוסיה ברצועת עזה, ומדינת ישראל תפעל לסיכול פעילות זו ולמיצוי הדין עם המעורבים.
הברחת כספים חמאס גיהד האסלאמי הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד