כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גזר דין קל לעריק שלומי לוי מצפת

20 ימי מעצר בלבד נגזרו על שלומי לוי, בחור הישיבה העריק מצפת שיושב כבר 14 יום במעצר • ישוחרר בשישי הקרוב

ההפגנה ביפו. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנה ביפו. צילום: יעקב לדרמן

 

סוף לסאגת המעצר: היום (ג) התקיים דיון רביעי ומכריע בעניינו של בחור הישיבה היתום שלומי לוי מצפת, העצור בכלא 4 בגין עריקות מצה"ל כבר 14 יום.

בתחילת הדיון, בית הדין הצבאי דרש 3 חודשי מאסר על השתמטות של שנתיים. אך עו"ד שגיא גרינפלד ביקש שישתחרר היום, לאחר 14 יום במעצר.

בסיום הדיון הבחור נשפט ל-20 ימים בלבד - בקיזוז מה שישב בכלא מתחילת המעצר, כלומר הבחור ישתחרר ביום שישי הקרוב מהמעצר. לאחר השחרור הוא צפוי לעלות לוועדה שתדון בהתאמתו לשירות צבאי.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בחור הישיבה היתום שלומי לוי נעצר לפני כ-14 יום באישון ליל בביתו שבצפת, על ידי שוטרים שהיו לבושים בלבוש אזרחי. והוא שוהה במעצר בכלא 4. לפי עדות בני משפחתו ל'בחדרי', הוא התייצב מספר פעמים, אך משום שהוא יתום מאב, הוא התקשה להמשיך ולהתייצב. לוי לומד בישיבת חזון עובדיה בראשות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

כזכור - בדיון השלישי שהתקיים בעניינו של לוי בבית הדין הצבאי ביפו ביום ראשון האחרון, יצאו אנשי העדה החרדית להפגין והוציאו אוטובוסים מכל רחבי הארץ לבית הדין הצבאי. ההפגנה הפכה במהרה לאלימה מצד השוטרים והמפגינים.

בן משפחתו של לוי אמר בתחילת השבוע לבחדרי חרדים: "אנו מתנגדים בכל תוקף להפגנות העדה החרדית מחר. זו לא דרכנו להפגין". לדבריו, "הצהרנו בפני הצבא כי שלומי נמצא במצב אישי לא כ"כ טוב בשל פטירת אביו. זה לא מקרה קלאסי, שלומי לא נגד הצבא, ואני לא מבין למה העדה החרדית יוצאים להפגין. זה מאוד יפריע לנו שהעדה יבוא להפגין. בחורים יכולים למנוע מעצמם את המעצר ולהגיש דיחוי בזמן. אנו מקווים ששלומי ישתחרר בקרוב ויחזור לשקוד על תלמודו בישיבה".

שלומי לוי צפת בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד