י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דעות קדומות נגד חרדים בתעשיית ההייטק

יזמי היי טק חרדיים מתלוננים על דעות קדומות הקיימות נגדם בתחום ההייטק? • למה אין הייטק חרדי והאם יש סיכוי לפיתוח התחום

 דעות קדומות נגד חרדים בתעשיית ההייטק
מנח זרקא

תחום ההיטק, ספינת הדגל של התעשייה הישראלית רווי באלפי עובדים ויזמים אך ישנן מעט מאוד חברות סטארט-אפ ישראליות שיזמיהן הם חרדים.

גם מספר המשקיעים החרדים המבצעים השקעות בחברות היי-טק נמוך במיוחד.

סיבה אחת היא כמובן העדר השכלה מתאימה. רמת האנגלית והמתמטיקה של החרדים נמוכה למידי והשלמת ההשכלה נעשית בגיל מאוחר מידי מכדי להשתלב בעמדות בכירות בהייטק.

אך יזמי היי טק חרדיים מוסיפים ומתלוננים על קשיים בתחום בשל דעות קדומות נגדם. בשיחה לעיתון TheMarker שיצא לבדוק את תחום ההיטק הישראלי, הם טוענים שקיימות דעות קדומות אצל קרנות ההשקעות הישראליות נגד חרדים.

יזם ההיי-טק החרדי הנרי ישראל, חרדי חוזר בתשובה מארה"ב, העומד מאחורי חברת IME מחממת אשקלון, טוען כי יזמים חרדים מופלים לרעה, ואינם מצליחים לגייס כסף לחברות שהם מקימים.

מייקל אייזנברג, שותף בקרן הון הסיכון בנצ'מרק, מוסיף וטוען גם שהפוליטיקאים החרדיים לא ממש דואגים לסייע לחרדים בתחום התעסוקה, "לא השתכנעתי עדיין", הוא אומר, "שהפוליטיקאים החרדים באמת רוצים להשקיע בהכשרת ציבור בוחריהם. אך מוסיף, "מה שקורה הוא שהציבור החרדי רואה שהפרנסה בענף ההיי-טק טובה - ושואף להגיע לשם".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מאשר את הדברים יוסף בינט, עובד חרדי בכיר בשלוחה הישראלית של חברת ההייטק NESI .

"בתחום תעסוקת שכירים אין בעייה לעובדים חרדיים, במידה והם מצליחים לעמוד בדרישות המעסיקים, אך בתחום היזמות, חרדי שבא לקרן השקעות בדרך כלל לא ייענה בקלות. אולי כי חרדים נתפסים כשמרנים וחסרי מעוף כך שמשקיעים יזלזלו ברעיונות שלהם. או אולי כי קרנות ההשקעה מבוססות בסך הכל על קשרים שאולי אין מספיק לחרדים. אבל אני מניח שככל שיכנסו יותר חרדים להייטק גם המצב הזה ישתנה".

אשר לפוליטיקאים החרדיים, הוא מסכים כי הם אינם עושים הרבה למען תעסוקת חרדים. "הם יוזמים פרויקטים לתעסוקת נשים חרדיות, אך לא שמעתי על מי מהפוליטיקאים החרדיים שנקף אצבע בשביל תעסוקת גברים חרדיים".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד