י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פורצים נכנסו לבית הרב, גנבו כלי כסף, 150 אלף שקל וארטיקים

גל הפריצות בבני ברק נמשך. במהלך פריצה בשבת האחרונה לביתו של ראש ישיבת 'לומדי תורה' מכנובקא-בעלזא, גנבו הפורצים כלי כסף, 150 אלף שקל וארטיקים. הערכות במשטרה: את הפריצות מבצעים נערים תושבי העיר בעיקר בשבתות וחגים

הרב אנגלנדר (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)
הרב אנגלנדר (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

במהלך פריצה בשבת האחרונה לביתו של ראש ישיבת 'לומדי תורה' מכנובקא-בעלזא בבני ברק הרה"צ רבי יעקב יהושע אנגלנדר נגנבו כלי כסף ומאה חמישים אלף שקל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגנבים פרצו לקומה הראשונה בשעת לילה עת בני המשפחה לנים את שנתם בקומה העליונה, הם גנבו 150 אלף שקל וכלי כסף ובנוסף לקינוח ארגז ארטיקים מהמקפיא, בשבת בוקר שקמו בני המשפחה גילו את הפריצה בבית.

מדובר בוילה הממוקמת ברחוב אור החיים בבני ברק סמוך לגינת השעשועים "גן תשעים ושלש", בה מתגורר הרב אנגלנדר לשם מגיעים פעם בשבוע מקבצי נדבות להם הוא תורם בעין יפה.

בבניין עצמו גם מתגורר אביו של ראש הישיבה, הנגיד הרבני ר' אליש אנגלנדר מלונדון כשהוא מגיע לביקור בישראל.

מתחת לבניין יש אולם שמחות אותו נותן הרב אנגלנדר בחינם לבריתות ושמחות שבע ברכות לתושבי העיר בני ברק.

הפריצה לבית הרב אנגלנדר היא בהמשך לגל הפריצות שפקד באחרונה את עיר התורה והחסידות. במשטרה מנגד לא אוהבים את המונח "גל פריצות" ואומרים שאין עלייה בכמות ההתפרצויות לבתים. אולם יש לזכור כי ישנם לא מעט בעלי דירות שאינם מדווחים למשטרה היות ואין להם אמון ולא חושבים שדיווח יביא ללכידת הפורצים.

על פי ההערכות גורמים במשטרה אשר שוחחו עם 'בחדרי חרדים', את רוב הפריצות מבצעים נערים תושבי העיר בעיקר בשבתות וחגים כאשר הם יודעים שגם במידה ויבחינו בהם לא יחללו את השבת על מנת להזעיק את המשטרה.

בחודשים האחרונים החלו בעירייה לגבות מהתושבים "אגרת שמירה" בנוסף לתשלום הארנונה, בתואנה כי פעילות השיטור העירוני מורידה את כמות הפריצות. אך בשטח, בשעות ליל שבת המאוחרות, הזמן בהם מתרחשות חלק גדול מהפריצות - קשה להבחין ברחובות בניידות משטרה או שיטור עירוני.

יחד עם זאת, מקרה הפריצה בבית ראש הישיבה שונה במעט היות ונגנבו גם כלי כסף, דבר שהפורצים המקומיים משתדלים שלא לעשות על מנת לא לעורר חשד בלכתם ברחוב לאחר הפריצה.
הרב אנגלדנר לונדון וילה פריצה ארטיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד