י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אבא, ברוך הבא לעולם שוויוני - מגיעה לך שעת הנקה

על פי חוק 'הורות שוויונית', שאושר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לקראת קריאה שניה ושלישית, יתאפשר להורים להתחלק ביניהם ב'שעת ההנקה' ששמה ישונה ל'שעת הורות' • כיום רק הורה אחד יכול לנצל את שעת ההנקה, הזכות לצאת שעה מוקדם ממקום העבודה, הניתנת להם בארבעה חודשים הראשונים לאחר החזרה מחופשת הלידה

אבא, ברוך הבא לעולם שוויוני - מגיעה לך שעת הנקה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום, שלישי, את חוק הורות שוויונית של ח"כ רחל עזריה (כולנו), שמשנה את שם חופשת הלידה לתקופת לידה והורות, ויאפשר גם לאבות לקחת 'שעת הנקה'. ח"כ עזריה: " שעת הנקה גם לגברים זהו צעד נוסף בדרך לשוק עבודה שוויוני.

על פי חוק 'הורות שוויונית', שאושר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לקראת קריאה שניה ושלישית, יתאפשר גם להורים להתחלק ביניהם ב'שעת ההנקה', ששמה ישונה ל'שעת הורות'. כיום רק הורה אחד יכול לנצל את שעת ההנקה, הזכות לצאת שעה מוקדם ממקום העבודה, הניתנת להם בארבעה חודשים הראשונים לאחר החזרה מחופשת הלידה. על פי החוק החדש, יהיה ניתן לחלק את היציאה מוקדם בין ההורים בהודעה מראש למעסיק לגבי חלוקת הימים בין ההורים.

בנוסף, במסגרת תיקון החוק שמה של 'חופשת הלידה' ישונה ל'תקופת לידה והורות'. החוק ישקף את העובדה שזו אינה חופשה, אלא זמן להחלמת האם והסתגלות התינוק לעולם יחד עם הוריו. שינוי השם יבהיר שגם אבות יוכלו לממש חלק מהתקופה. תיקון החוק נעשה בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים והמעסיקים ויעלה לקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) יוזמת החוק: חוק הורות שוויונית הוא צעד נוסף לקראת שוק עבודה שוויוני, והוא מצטרף לרצף של חוקים שאני מקדמת כנציגת מפלגת כולנו, שמתאימים את שוק העבודה לחיי היומיום של משפחות: חוק החופשות, חוק חלוקת ימי מחלת הילד, וכעת חוק הורות שוויונית. נשים בישראל עובדות הכי הרבה שעות ויולדות הכי הרבה ילדים ביחס למדינות ה-OECD, ולכן עלינו כמדינה לאפשר ולעודד את חלוקת גידול הילדים בין שני ההורים. החוק מאפשר לכל משפחה להחליט מה נכון בשבילה, ויעודד הורים לחלק ביניהם את גידול הילדים. החוק טוב לילדים שיהנו משני הורים נוכחים, הוא טוב לקידום שוויון לאמהות במקום העבודה, שכן הן יוכלו להמשיך להשקיע במקום העבודה ולגדל את הילדים במשותף עם האב . החוק טוב לאבות כי הוא מאפשר להם להיות נוכחים בחיי ילדיהם, דבר שאבות רבים מעוניינים בו״.

הורות שוויונית חופשת לידה שעת הנקה גידול ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד